måndag, januari 18, 2010

Golden Globes

Första riktigt stora galan gick av stapeln igår, Golden Globes, och som vanligt bryr jag mig inte riktigt om vem som vann utan vem som hade den snyggaste klänningen.

Jag tycker ingen klänning riktigt stack ut, det var mest ganska säkra val. Här kommer några av klänningarna: Svart är ju alltid med. Julia Roberts kör på säkert i kort, v-ringat och långärmat. Jag tycker Penelope Cruz liknar Sophia Loren så att det nästan är skrämmande! Fint med spetsdetaljerna på ärmarna, annars ganska så tråkigt. January Jones körde rakt och enkelt och Marion Cotillard körde på lite avant garde och lite spets! Största klänningen hade Glees Lea Michele (vackert!) medan Olivia Wilde körde på glittrande järn och urringning. Bleka pasteller/hudfärgat var också populärt! Maggie Gyllenhaal körde på olika nyanser av laxrosa medan Nicole Kidman tog en lite mer guldig nyans av rosa. Anna Kendrick var glittrande i silvergrått och George Clooneys italienska flickvän Elisabetta Canalis körde på beige/rosa och lite kasslerband i midjan. Emily Blunt var strålande vacker i puderrosa och mjuka chiffonglager, en liten favorit hos mig. Toni Collette var fin i hudfärgat och guld. Andra körde på färg, lila och rött var favoriterna, men Sophia Bush var supersnygg i orange som hon accessoerade med turkosa smycken. Riktigt snyggt! Cameron Diaz är alltid snygg och den här röda klänningen är inget undantag. Sandra Bullock hade hittat en skimrande ametistfärgad klänning och jag gillar hennes örhängen! Leona Lewis körde på säkerhet i ett tråkigt lila plagg medan Maria Menounos hade kort framtill och långt släp där bak i rött. Diane Kruger vågade lite extra i olika nyanser av rosa och lila och blomcorsage och Rose Byrne körde på 20-talsvågor i håret och en ganska tam klänning men med glittrande accessoarer! Sen fanns det de som vågade lite mer! Anna Paquin glittrade och glittrade i guldigt med urringning och slits. Men vad är det för skor? Inte snyggt matchat. Drew Barrymore körde på hudfärgat men med ett stort pärlcorsage både på axeln och höften! Även Christina Aquilera tog hudfärgat till en ny nivå, matchat med fiskfjällsskimrande korsett och ett snett bälte. Njae, eller? Chloë Sevigny bar en dröm med grå volanger och volanger hade även Jennifer Morrison i sin hudfärgade klänning. Christina Kendricks tog skimrande hudfärgat och urringat och volanger. Lite mycket kanske, men klart uppseendeväckande!

Har ni någon favorit?

10 kommentarer:

Hanna sa...

Jag gilar Penelope Cruz klänning! Dramatisk! :)

Miss Marie sa...

Hanna - ja, den är snygg, men lite väl safe för min smak! :)

akira sa...

Attans då!! Hade jag vetet att det var gala hade jag gärna tagit på mig en av de där klänningarna o slängt mig iväg :D va fina alla är på korten!!!

Annika sa...

Håller med dig! INTE en enda klänning stack ut!! Men måste jag välja blir det Toni Colettes. Vilket fall den hade då hon gick upp på scenen och hämtade priset, wow!
Jar så svårt för Nicole Kidman stilen som hon och alla anra blekisar kör, hudfärgat passar nästan ingen...ICK!!!
Röda klänningarna är vackra! SÅ fina nyanser!
Men vad trött jag är på detta enaxlade mode...
Bort, bort med det!!!

Marie & Mike sa...

Akira - eller hur?! ;)

Annika - jag såg aldrig klänningen live, men kan tänka mig att den var riktigt snygg! Såg ut att kunna ha ett riktigt fint fall. Håller med, enaxlat o armbandslöst tycker jag ska bort!

Anonym sa...

Asså nee. Jag skulle inte vilja ha en enda av dessa klänningar.
Som du säger, ingen sticker ut alls.

Får hoppas på några finare när Oscarsgalan väl kommer.

Miss Marie sa...

Pernilla - jo, några skulle jag vilja ha om dom gavs till mig! Men jag hoppas också på Oscarsgalan!

akira sa...

Då åker vi dit ;) till oskarsgalan!!

Miss Marie sa...

AKira - låter bra!

Desiree sa...

Som alltid jättekul att få se dessa vackra klänningar och vilka som hade på sig vad.