torsdag, januari 07, 2010

I Vinklar och Vrår

Vad gör man när man är hemma sjuk och egentligen borde ligga ned och vila men orkar inte för att man blir täppt i näsan då? Jo, man fotograferar sånt som man i vanliga fall inte fotograferar! Och eftersom jag inte vill gå ut så fick det blir saker hemma hos oss.

Längst upp från vänster; våra snygga klocka som egentligen var en födelsedagspresent till min syster men som sedan inte fick plats i min resväska, så då fick den sitta på vår väg istället; vår venetianska mask som vi köpte i Verona; en överfull anslagstavla i köket med massa fina kort; vinbox och löklådan.

Mitten från vänster; klassiskt toskanskt landskap i vacker ram, köpt i San Gimignano; min samling av blommiga loppisvaser som jag startade till bröllopet; nytt tyg på inspirationstavlan, där skall det sitta inspiration; oranga rosor i turkos vas, härlig färgmix; min lilla nåldyna.

Längst ner från vänster; c-vitamin i en skål; härligt mönstrad outletfyndad kökshandduk från Färg & Form, matchar tekopparna bra; min Ipod-högtalare som jag fick i julklapp, äntligen kan jag lyssna på musik och dansa i köket! :)

Så, en liten rundtur inne hos oss! :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina grejer ni har. Gillade verkligen klockan. Vi är på jakt efter en klocka att ha i köket, men är inte helt överens om hur den ska se.
Inspirationstavla är ju en grym idé. Det borde jag med skaffa.
/Pernilla

Miss Marie sa...

Pernilla - klocka tycker jag är knepigt! Vår är gigantisk vilket passar i rummet eftersom det är så stort, men skulle nog inte passa i ett mindre rum! Och jag kan rekommendera inspirationstavla, alltid kul att samla inspiration till olika saker!

akira sa...

Haha du är rolig. Vila mysiga bilder du tagit. Krya på dig kära syster!! Hade du varit hrade med en bra tidning o halstabletter! kram

Anonym sa...

Stackars dig. Sjuk igen:( Vilka härliga bilder och vilken tur att du kan dansa i köket nu, den är ju riktigt snygg (högtalaren):)/ullis

Desiree sa...

Detta inlägget var både kul och annorlunda. Det kanske är något jag hakar på här framöver. Den där masken ni köpte i Verona var ju så vacker! Wow vad läcker. Men även tavlan med den fina ramen var mycket fin. Kul med små vackra detaljer. Krya på dig och hoppas att du mår bättre från förkylningen snart.

Kram

Miss Marie sa...

Akira - du får komma hit med halstabletter o tidning istället!

Ullis - japp! nu blir det dans! :)

Desiree - absolut, haka på om du vill! :) jag tycker det är jättekul med några saker att minnas vår honeymoon med och så tycker jag att de är riktigt snygga båda två! :)