torsdag, februari 18, 2010

En Svensk Tiger, jojomänsan!

Jag skrek så att Engelsmannen fick hålla för öronen när Lindsey Vonn grenslade slalompinnen och det var klart att Anja vunnit bronset. Innan dess hade jag hoppat, skrikit och knappt vågat titta när Anja åkte andra åket. Så jäkla starkt. Så himla coolt. Vilken förebild. Ge inte upp - trotsa det du är rädd för.

Och det var ju lite roligare att se Anja göra sälen i målfållan nu, än när hon tumlade handlöst nedför backen i förrgår. De brittiska kommentatorerna var imponerade av Anja. "She shouldn't even be up there, and now she's done two great races! That's amazing!" Fantastisk är precis vad Anja är!

7 kommentarer:

tiger sa...

Haha, jag tänkte på det där. Vonn stod och skrek och grät när Anja crashade. Anja jublade när Vonn åkte ut. Lätt skillnad på ödmjukhet där. ;)

Miss Marie sa...

Tiger - men det har ju knappast nåt med ödmjukhet att göra! Hade Vonn kraschat som Anja så skulle nog Anja också ha blivit rädd och ledsen. De vet ju exakt hur fatligt det kan vara att åka. Skillnaden var ju att Anja kraschade medans Vonn bara åkte ut! Det har Anja också gjort ett flertal gånger o då har Vonn knappast stått o gråtit för det...

Desiree sa...

Ja visst är det helt underbart att hon lyckades ta ett brons! Wow vilken grej efter det där fallet hon var med om. Go Anja!

Annika sa...

Starka Anja!!
O vad härligt!!
Jag tror nog Vonn och Anja är ganska goda vänner, trots allt. Och Vonn har ju sitt guld som hon kan vara nog så stolt över.

tiger sa...

Tyckte ändå det kändes lite hemskt, jag...

Miss Marie sa...

Desiree - håller med! Go Anja!

Annika - jag tror Vonn vet vad som gäller, o det är ju så små marginaler i den sporten! Tror säkert hon kommer ta åtminstone en medalj till i detta OS!

Tiger - fast det är ju för att du inte gillar Anja öht! Även Maria Reisch som vann (och är kompis med Vonn o firade jul med henne) jublade när Vonn åkte ur och det stod klart att hon vunnit. Tror dom insåg att det inte var nån fara med Vonn o gladde sig åt sina egna medaljer istället!

tiger sa...

Gillar inte jag Anja? ;)