tisdag, februari 16, 2010

Mina hörn

Japp. Så här ser det ut hemma hos oss, i två vitt skilda hörn. Det färgglada hörnet finns i vårt gäst/hobbyrum. Det röda PS-skåpet i plåt från IKEA har matchats med andra färgglada saker. Den gröna, lilla men jättetunga träkistan förvarar jag tyger i. Sittkuddarna i tyg från Designers Guild används på balkongerna när vädret är bättre, men just nu får de stå där de står! Och har någon undgått att jag gillar turkost och glas?

Den svartvita hörnan finns i vardagsrummet/lounge/matsalen. Jag visste inte ens om att jag gillar såhär sobra färger? Kanske Engelsmannen påverkat mer än jag trodde... Jag gillar iallafall båda hörnen!

10 kommentarer:

akira sa...

Va fint ni har det. Rent o strikt! Så ser det inte ut hos mig direkt. Här tar leksakerna över varenda rum!! Men det är väl så det ska vara när man har barn. Älskar din stora klocka!

Miss Marie sa...

Akira - mmm, särskilt när man har farfar o farmor som köper de största leksakerna de kan hitta! ;)

Klockan var ju tänkt till dig, men nu är jag glad att den inte fick plats i resväskan! :D

Desiree sa...

Kul med lite färg och mer vågat. Matsalsrummet är också snyggt men mer klassiskt och sobert. Fint bord och fina stolar.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, jag föredrar också färg! Bordet o stolarna är även de från IKEA! :D

Anonym sa...

Vilken fin grön kista, den har jag inte sett i verkliga livet./ullis

Miss Marie sa...

Ullis - nej, den är ny! :)

anna of sweden sa...

Vad roligt att få se! Vad fint ni har det!

Miss Marie sa...

Anna - tack! :)

Annika sa...

Jättekul att se lite från ert hem!!
MER!!
KUL att du har FÄRG!!!
Gillar klockan på väggen väldeliga!!

Miss Marie sa...

Annika - jag ska se om jag kan hitta nåt mer, vi har inte så stort hem! :) Klockan är en favorit hos mig också! :)