torsdag, februari 11, 2010

Några bilder från Sälen

Jag har ju inte visat några bilder från Sälen! Det måste jag ju göra! Hela familjen var med däruppe och firade pappa som fyllde 60 år i fredags. Mycket härligt! Vädret var inte kanon, de första dagarna snöade det oavbrutet men på sista dagen fick vi lite sol iallafall!

Det är alltid kul att umgås så intensivt med hela familjen. För Engelsmannen och mig som inte har några barn blir det en väldig omställning eftersom allt, av naturliga skäl, kretsar oavbrutet runt barn, barn, barn när såna finns med i bilden! Men eftersom vi inte träffar dom så ofta så är såna här tillfällen guld värda! Tycker ni inte Sofia är lite lik Pippi Långstrump? Det är hennes idol just nu, men ändå fick jag bara fläta hennes hår en gång! När jag var i Sofias ålder, kanske lite äldre, så hade jag hårspännen, snoddar, diadem och allt annat man kunde tänka sig, i håret. Jag hade inte riktigt lärt mig att less is more. Den genen har hon iallafall inte ärvt ifrån moster!

En annan favorit för Sofia är pappas Iphone. Den är riktigt rolig. Särskild det spelet när man ska rulla ut ett toapapper så fort som möjligt! (Det är faktiskt kul, men man måset nog prova det för att förstå!) Sofia provade också att åka slalom, och det gick kanon! Jag tror det är nästa Anja Pärson på gång.Max favorit just nu är att saga BANG! och sen skratta! Och om någon annan säger BANG! så är det ännu roligare! Och så ville han inte ha på sig sina egna vantar, men däremot gick det bra att låna morfars, något för stora, vantar. En bestämd kille.Och Jonna är söt som socker. Hon håller som bäst på att lära sig äta, och det är inte alltid så lätt! När jag matar hamnar hälften av maten utanför. Men det kan i och för sig vara för att jag är en dålig matare. Så är det nog.Så här läcker var Engelsmannen när han åkte slalom. Japp, nu förstår ni vad jag föll för... ;) Jag gillar speciellt kombinationen av orange hjälm och grön jacka. Den matchade spyorna senare i veckan.... Men det vill ni inte höra mer om! :DStolsliften var både Engelsmannen och Sofias favorit! Och min med! När jag var liten avskydde jag sittliftarna, jag tyckte de var så läskiga och trodde hela tiden de skulle åka bakåt. Särskilt när de stannade, uj uj uj. Nu är de helt okej och fin utsikt har man också!Har ni förresten hört talats om supermamman? Också känd som min syster! Ett barn på sele på magen och ett annat i pulka. Nemas problemas!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med så många fina bilder från en skön vecka! Helt klart något att minnas och tänka på om dagen känns grå! Men visst var det väl du som drog pulkan mest på vår promenad :) Solstrålen Jonna sover sött i sin vagn ute i solen och kylan och storasyster Pippi, jag menar Sofia är på dagis. En lugn stund för "supermamman"! (Kul ord!) Men snart är det liv i huset igen, dags för dagishämtning! ps, skulle gärna ha en sittlift uppför backarna till dagis! Får ta med pulkan! // Systeryster

Annika sa...

KUL att se alla bilder!!
FINA är de!!
OCh vilka underbart söta syskonbarn du har!!
OCH vilken otroligt fin vinter ni hade däruppe.
HUR åker din käre make skidor då??? DET ser ju bra ut där han står ;-)

Anonym sa...

Ingen kräksjuka i sikte på dessa bilder. Ser ut som att ni haft det toppen hela veckan.
Känner igen känslan med syskonbarn som man träffar alldeles för sällan. Det gäller att njuta och ta vara på tiden då man väl träffar dom.

Miss Marie sa...

Syster yster - Jo, det var nog jag som drog mest! Men om tio år ser vi tillbaka på bilden o tänker ändå, vilken supermamma! :) O tar du med pulkan till dagis kan du åtminstone åka på den på vägen hem! :)

Annika - Väldigt fin vinter! Mycket snö! Maken börjar faktiskt bli riktigt bra på slalom! Han börjar tom känna sig bekväm i svarta backar!

Pernilla - nej du, kräksjukan kom sisådär klockan 6 på lördagskvällen, sen däckade vi en efter en! :D Och visst är det underbart att få umgås med syskonbarnen när man kan!? :)

Desiree sa...

Mysiga bilder. Ni verkar ha haft det bra om man bortser från sjukdom mot slutet. Sofia tycker jag absolut liknar pippi. C´s systerdotter Iris älskar att pilla med mitt hår och har massor med snoddar och hårspännen som hon sätter upp olika frisyrer med på mitt hår. De är för söta de små.

Miss Marie sa...

Desiree - allt var bra tills spyorna började! :D Man får absolut inte pilla för mycket med Sofias hår, det var på nåder jag fick fläta henne en gång! :D

Anonym sa...

Whether you want to personal an online animal or defeat rear alien pushes around the Planet, a relevant video game has gone out there which permits you to do exactly that and a lot more. Possessing some ideas to help you an improved video game player won't hurt! Go through around that you can do acquire the knowledge you should be victorious!Basic Strategies To Help You Be A Much Better Prepare food [url=http://www.ss12w12ws.info]Appenffk8dti[/url]

Anonym sa...

Did you know that environmentally friendly vitality can assist you to pay less for your electric and gasoline charges? You can even use less cash in cleansing items. Environmentally friendly energy could help you save a ton of money, when you know the proper strategies to apply it sensibly. Here are several techniques that can be used eco-friendly energy today. [url=http://www.x21w12w21.info]Be57u7jder[/url]