söndag, februari 07, 2010

Sjuk

Hur man inte ska avsluta en annars underbar fjällsemester:

Få magsjuka. Och inte vilken magsjuka som helst, utan vinterkräksjukan. Sen ska man såklart inte smitta alla som är i huset. Närmare bestämt 8 av 11 boende. So far that is. Och sen ska man helst inte tajma in det på avresedagen, för då blir allt genast mycket jobbigare. 5 timmar i en bil när man helst bara vill lägga sig ner och dö är inte att rekommendera.

Så nu ska jag bara lägga mig ner och dö. Eller åtminstone kämpa stenhårt för att inte få upp den femtedel mariekex som är det enda jag har ätit idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

usch och fy, stackars dig!
hoppas resan hem gick bra ändå och att du snart mår bättre!

Desiree sa...

Nämen din stackare. Usch vilken MEGA otur. Att få magsjuka är ju illa nog men att dessutom behöva ha det på avresedagen är ju extra superjobbigt. Nä fy. Hoppas du mår betydligt bättre imorgon.
Kram

anna of sweden sa...

Näe! Stackare! Hoppas att du mår bra u!

Miss Marie sa...

Pernilla - bra o bra... vi kom hem till slut iallafall! I vår bil var det Mike och jag som turades om att stanna bilen och gå ut och spy... härligt värre! Stackars Sofia spydde sista gången i backen upp till deras hus hemma...!

Desiree - Ja tack, idag mår jag riktigt bra! Det är inget som en magsjuka att få en att uppskatta att man i vanliga fall är frisk!


Anna - nu mår vi alla bra, tack!

Annika sa...

STACKARS dig!!
USCH och FY!!
Hoppas det är bätte nu. Otur grande!

Miss Marie sa...

Annika - ja, verkligen usch och fy! Men nu är vi hemma o mår bra iallafall!