onsdag, mars 24, 2010

The Delicious Miss Dahl

Sophie Dahl är inte bara modell (hon syns bland annat i den skandalomsusade reklamen för YSLs parfym Opium) och barnbarn till Roald Dahl, hon har även släppt en kokbok kallad Miss Dahl's Voluptuous Delights. Nu har hon också blivit tv-kock i sitt program The Delicious Miss Dahl som hade premiär i måndags på BBC2, vilket fick en hel del kritik efter premiären!

Och ja, det är inga omvälvande nya recept Miss Dahl levererar, det mesta har man sett förut och det känns som en blandning mellan Nigella, Jamie Oliver, Giada och Barefoot Contessa (fast Miss Dahl är ju snyggare än alla dom tillsammans). Men visst kommer jag se resten av serien också, lite inspiration får man alltid!

7 kommentarer:

Annika sa...

SNYGG kokbok är det iallafall!! Tog mig en titt på en igår på BN...
Snygg, som sagt. Just snygg.
En prydnad för bokhyllan, men jag köper den nog inte.

Miss Marie sa...

Annika - va kul! Jag har inte sett boken IRL så jag vet inte om den är bra eller inte. Men om den är som programmet så är det snygg yta men inte så mkt innehåll...

Desiree sa...

En kvinna med många järn i elden och som också har en hel del talang från modellande till matlagning.

Miss Marie sa...

Desiree - verkligen! Hon är verkligen en företagsam entreprenör!

London Mummy sa...

Inspirerande kvinna! sag henne i tv intervju haromdagen. Kok boken ar redan uppskriven pa onskelistan!:-)

London Mummy sa...

Inspirerande kvinna! sag henne i tv intervju haromdagen. Kok boken ar redan uppskriven pa onskelistan!:-)

Miss Marie sa...

Catharina - ja, hon är verkligen inspirerande!