lördag, mars 13, 2010

Hundar

Sånt här gör mig livrädd och det är därför jag inte gillar lösa hundar. Ja, jag vet att de allra flesta hundar är snälla för det mesta, men det krävs bara ett felsteg, en oväntad rörelse, och vilken hund som helst kan bita. I Tyskland är det jättevanligt att hundar är lösa, särskilt på offentliga platser och jag tycker det är lika olustigt varje gång. För JAG vet inte om den hund som kommer emot mig är en snäll hund. För mig kan hunden lika gärna vara på väg att attackera mig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig. Gillar inte lösa hundar.
Spelar ingen roll hur snäll den är, man kan vara rädd ändå.

Miss Marie sa...

Pernilla - precis, grejen är ju att man inte vet om den är snäll eller inte!

Desiree sa...

Jag förstår att du tycker att det är obehagligt. Det hade jag också tyckt. Jag gillar hundar men efter att ha blivit hundbiten en gång så kan jag inte låta bli att vara lite rädd för lösa hundar som jag inte känner. Här är det också så himla vanligt med lösa hundar som springer korst och tvärs i områden och i skogen. I Sverige verkar man ha mer pli och koll på sina hundar.

Miss Marie sa...

Desiree - jag har inga problem med hundar som så, det är bara när det springer lösa hundar som jag inte känner, då vet man inte riktigt vad de kan göra! I Sverige är det ju vanligtvis så att ägarna har mer koll på sina hundar, som tur är! Förutom då den hunden som nämns i artikeln såklart...

Annika sa...

Usch ja...Min granne blev biten i handen av en hund då de var ute och gick under snöstormarna. Då var parkvägarna smalt upplogade. Richard gick förbi ett par med en hund och då de går förbi bet hunden honon i handen...
MARDRÖM!! Jag avskur lösa hundar och jag anser att man aldrig ska ha dem lösa på allmän plats.
Jag är rädd.
Minns desirees historia och tycker det är fruktansvärt.

Miss Marie sa...

Annika - precis! Även en annars snäll hund kan ju bitas om den blir skrämd och rädd till exempel, därför tycker jag också att man ska ha hundar kopplad när de är på allmän plats!