tisdag, mars 09, 2010

Min älskade nörd

Jag är gift med en nörd. Alltså en tvättäkta nörd. Han älskar flygplan, kan allt om dom, och då menar jag allt. Han vet vad alla olika modeller heter och kan berätta vilka motorer de har bara genom att höra motorljudet.

Och hans nördighet stannar inte där. Han älskar fysik, matte, teknik och allt det andra jag hatade i skolan. Som liten övertalade han sina föräldrar att åka till Frankrike på semester för att se
Eiffels bro. (Hans dröm är att se Millaubron.) Och när de var och hälsade på släktingar i London tvingade han sina föräldrar att åka till Londons flygplatser så han kunde kolla flygplanen landa och lyfta.

Just nu sitter han fastklistrade framför ett tv-program om
solsystemet. Det är intressant, visst, men det krävs nog en nörd för att sitta och säga; "wow, look at that!" varannan minut. Och min man är en riktig nörd.

And that's why I love him.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nördar ska vi älska, vad vore livet utan dem? Då hade vi nog inte haft de där snygga broarna att åka bil över! Bara nördar kan bygga något sådant! Vi är väl alla nördar på något vis! Härligt! // Systeryster

storasyster sa...

Håller med båda mina systrar. Men din nörd kallade kanske dig nörd när du satt framför os o skrek rakt ut när det gick bra för sverige. "they cant hear you". Haha ni är söta ihop!

Miss Marie sa...

Syster I - japp, livet vore allt tråkigt utan nördar!:)

Syster A - nä, det är inte nördigt, bara löjligt patriotiskt! ;)

Annika sa...

Nördar!! Love them!!
KUL att han diggar plan. Det gör jag med...
OCH båtar, älskar båtar. Stora fartyg...
Long live the NERDS!!!!

Desiree sa...

Ha ha det är inget fel att vara gift med en nörd. Det är jag själv. Jag håller dock med om att just de där ämnena inte är eller någonsin varit min starka sida. Matte, teknik och fysik är NOT my thing. Men jag beundrar personer som har den läggningen som din älskling har.

Miss Marie sa...

Anna -:)

Annika - han avgudar plan! ;) Det är tur att han har det som jobb också! :)

Desiree - inget fel alls! Jag skulle rekommendera en nörd till alla! De ämnen är inte min starka sida heller, så därför beundrar jag dom som gillar det!