onsdag, april 28, 2010

Katastrof av stora mått

Något som jag hatar än mer än att flyga är att boka flyg. Jag blir väldigt lätt förbannad på de olika flygbolagen som försöker göra det så svårt som möjligt att boka. Jag vet inte varför men så är det.

Därför överlämnar jag gärna den sysslan till Engelsmannen de gånger vi åker tillsammans. Som exempelvis nu till midsommar. Vilket då leder till att han bestämmer vilka flyg vi ska resa med. Som nu. Så nu ska vi resa till Sverige den 19 juni på eftermiddagen.

Vet ni vad som mer händer den 19 juni?

Jo, Sveriges kronprinsessa gifter sig. Ungefär samtidigt som vi behöver åka till flygplatsen. Vilket så klart betyder att jag missar vigseln. Och missar att se hur Vickans brudoutfit ser ut. Så jag får inte se den förrän typ flera timmar senare. K-A-T-A-S-T-R-O-F.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig!
Den dagen är redan bokad i min almanacka så att något liknande inte ska hända mig. För en sann rojalist som har sett när Haakon och Mette-Marit, Märta-Louise och Ari, Fredrik och Mary, Joachim och Alexandra gift sig så vore det katastrof att missa när vår egen kronprinsessa äntligen ska gifta sig.
Men du kan vara helt säker på att det kommer att visa mängder med repriser och sammandrag iaf. Alltid nåt.
/Pernilla

Annika sa...

Hehe...
Sörjen icke...
Lätt för mig att säga som är ICKE-rojalist.
men du kan kolla i efterhand!! No biggie.
Själv ska jag på nöjespark hela lååånga dagen och missar rubbet.
Men, som sagt, jag kollar i efterhand via datorn.
För även om jag inte är rojalist är ju sjukt nyfiken på klänning, gäster och allt det där...
TV lär ju sända från arla mprgon till sena kvällen...
Love 2010...
Ajaja, säger inget mer om det nu ;-)))

Desiree sa...

Ha ha din käre make borde känna dig bättre vid detta laget kan man tycka ;-)
Men sändingarna pågår i många timmar så nog kommer du hinna se en hel del. Jag får sitta här i USA och hoppas på att SVT play sänder .

KRamis

Miss Marie sa...

Pernilla - jag visste att du skulle förstå mig! Oavset om man gillar kungahset eller inte så är det ju en stooor dag! O ska bli så kul att se hur Vickan ser ut, och hur hennes tärnor ser ut också!

Annika - haha, jag kan tänka mig att det inte är så viktigt för dig! :)Jag bryr mig inte om själva vigseln, vill bara se hur de ser ut! Stör mig att heöa världen får se det innan jag får se!!!

Desiree - jag hoppas jag ska hinna få se en skymt av dom innan jag måste åka, annars får det väl bli efter!

storasyster sa...

Du kanske ska vara glad att du flyger till svedala isf tex eng. Där hade det nog inte visats så många repriser på våran vickan. Alltid nåt positivt kanske i din stora sorg ;)

Miss Marie sa...

Storasyster - haha, det är klart! Gäller att se det positivt! :)