tisdag, maj 04, 2010

All I Need Is A Bit Of Glamour

Som Törnrosa (eller var det Snövit?) väcktes av en kyss (det var båda, va?) så väcktes jag ur min bloggkoma av ett gäng glamourösa damer från The Met Institutes Gala i New York. Tänk att en gång i livet verkligen få klä upp och ut sig på det här sättet, hur underbart skulle inte det vara?
Bland de vita damerna är Eva Longorias superglamourösa släp en av favoriterna, och så gillar jag Taylor Swifts romantiska volangklänning. Och känns inte Jessica Biels slinkiga silkesklänning väldigt mycket år 2000? Jag gillar den icke. Diane Kruger var såklart som vanligt supervacker i långärmat och vitt.

Bland de neutrala färgerna återfinns mina två favoriter. Ni vet hur jag i vanliga fall inte gillar axelbandslöst? Men såklart finns det undantag för det också, Jennifer Lopez och Anne Hathaway har de mest underbara prinsessklänningar och de passar dom perfekt! Jag gillar inte Sarah Jessica Parkers laxklänning. Visst påminner den om lax? Riktigt ful.

Bland de färgglada tycker jag Camille Belle lyckades bäst i sin knallröda klänning, även den axelbandslös! Christina Hendricks är självlysande i snyggt blått och Eva Mendes vågar blommigt, I like! Och hur snygga är inte Jude Law och Sienna Miller tillsammans? Smoooking!
Många körde på svart, lite trist kanske, men ändå snyggt! Inte snygg var Kristen Stewart Chanel-klänning som var kort, formlös och med nåt genomskinligt skynke över benen. Seriöst? Riktigt fult! Nicole Ritchie var boho-snygg i glitter och svart och Meg Gyllenhaal hade en snygg korsetklänning från Louis Vuitton. Gisele Bundchen hade svart, läder och fransar medan Malin Åkerman körde svartvitt, kanske inte helt lyckat!
Har ni några favoriter?

8 kommentarer:

Desiree sa...

Många tjusiga klänningar men tycker nog att de två nedre till höger ser en aning vampiga ut. Liksom den första högst upp till vänster. Nä det var nog ingen bland de svarta som riktigt föll mig i smaken. Vilket släp Eva hade på sin klänning. Då får man nog ha tränat lite på att föra sig runt med sådant släp. Men det var snyggt.
Kram

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Uhh, här var det mycket fult.
Skulle kunna råsåga det mesta, men ska spara dig det och istället kommentera dom klänningar som är rätt ok =)
Emma Watsons klänning är fin. Hade gillat den ännu mer om det inte varit en slits där framme.
Gillar Jessica Albas klänning. Den är riktigt galafin.
Eva Mendes är verkligen tjusig in sin blommiga blåsa.

Måste bara få kommentera Kristen Stewart helgräsliga klänning. Det fulaste jag sett på LÄNGE!

Måste också bara få påpeka att jag älskar när du gör såna här collage =)

Annika sa...

Älskar dina kollage och dina reflektioner över klänningarna.
FINAST av alla är Anne Hathaway!!
Lord have mercy vilken vacker klänning!!!
OJ, I am floored...

Vem behöver US-magazine och People mfl när man har din blogg!!!

Jag är sjukt avis på dina assnygga kollage!!
WOW, jag önskar jag kunde kreera ngt liknande.

Annika sa...

Jadu, jag håller med om SJP. btw. Vad har hon haft för klänningar på sistone egentigen? ISCH!!
Kristen Stewart har verkligen en ritkigt ful skapelse också...
Tycker förresten att alla klänningaer i din svartvita ruta
är fula...
Enaxlat får mig att spy :-)

Miss Marie sa...

Desiree - jag kan tänka mig att Eva fick säga åt folk att inte trampa på hennes släp stup i kvarten! :)

Pernilla - Tack! :) Kristen Stewarts klänning var verkligen ful, jag tror knappt hon kan ha sett sig i spegeln innan!

Annika - Visst är Anne H hur vacker som helst!? Gillar klänning, make, hår... allt! Klassiskt men snyggt! Tack för de fina orden! :)

Channal sa...

Vilka läckra kollage! Mina favoriter är Sarah Jessica Parker i nudie... hon är alltid så läcker!Sen gillade jag Sienna Miller i midnattsblått o fjädrar! Tjusigt! / Anna

Miss Marie sa...

Anna - där har vi skilda åsikter då! ;) Tycker inte att SJP lyckades den här gången... Däremot var Sienna riktigt snygg!