Moment 22.
Vi bokade vår midsommarresa med KLM för några veckor sedan. Vi hade två rabattcheckar (eftersom KLM har k**at ut tidigare och vi fått dom som "plåster på såren") och tänkte använda dom.
Självklart kan man inte använda dom när man bokar via internet (såklart inte, för det vore ju faktiskt logiskt. Flygbolag är aldrig logiska.) utan man måste ringa till dom.
Engelsmannen satt i telefon en halv evighet innan det var bokat och klart. När han har lagt på får vi bekräftelse via e-mail. Och de har såklart stavat fel på på Engelsmannens namn. (Han heter enligt dom Michell.)
Så, vad göra? Antingen fick Engelsmannen helt enkelt byta namn (skulle kunna vara det enklaste alternativet) eller så fick vi ringa till KLM och säga till att namnet var fel.
Vi valde att ringa till KLM. En och en halv evighet senare så sade de att de hade fixat det och vi skulle få bekräftelsemail på nytt.
Fyra veckor senare så har vi fortfarande inga nya bekräftelsemail. Vi mejlar KLM (vi har fått telefonräkningen på de tidigare samtalen och de var inte billiga) och får svaret att på grund av det flygkaos som har varit så svarar inte KLM på mail utan bara via telefon.
Jag antar att det är holländsk kundservice.
Önskeveckan börjar nu & ett klassiskt schema
3 timmar sedan
2 kommentarer:
Flytta hit älskade syster! Då slipper du resa så ofta!!!! jag förstår din ilska!
Storasyster - mm, men minuset med att vara gift med en utlänning är ju att vi måste resa...
Skicka en kommentar