onsdag, september 22, 2010

Oktoberfest 2010

Igår var vi på ett obligatoriskt besök på Oktoberfesten. Engelsmannens jobb hade bokat några bord så vi var nästan tvungna att gå. Det är kul en gång om året i några timmar, men jag förstår inte de som kommer hit och går på Oktoberfesten i en vecka! Det är verkligen inte min kopp te. Kanske framförallt inte just nu, då jag är den enda nyktra bland tusentals människor som blir mer och mer fulla. Ölen är stark och efter några liter är folk väldigt... glada!Vi passade på att äta där också, en halv kyckling var. En halv kyckling och salt. Japp. På Oktoberfesten är det proteiner och öl som gäller, ingen potatis eller grönsaker eller annat tjafs! Kycklingen smakade gott men det blir ju onekligen lite torrt utan någonting till. Fast det kanske inte folk bryr sig om efter x antal liter öl!

4 kommentarer:

Desiree sa...

Kul med Oktoberfest och det förstår jag är stort i Tyskland som är erat hemland för stunden. Vilken härlig kväll även om du inte kunde njuta av ölen.
Kram!

anna of sweden sa...

Det ser trevligt ut! Och bilderna är snygga - precis som ni!

Annika sa...

SKULLE gärna gå på den oktoberfesten. men jag förstår att det är trist att vara nykter där ;-)
Ni är jättefina!!!

Miss Marie sa...

Desiree - OM det är stort! Folk vallfärdar hit för att dricka öl o bli fulla! Helt otroligt... Man ska nog dricka åtminstone en liter öl för att kunna njuta ordentligt av festen... ;)

Anna - trevligt är det, om man inte är kvar för länge, för då blir det inte lika trevligt...

Annika - haha! Du får komma hit nästa år! Som jag sa till Desiree , man ska nog dricka minst en liter öl för att uppskatta festen! :D