onsdag, september 08, 2010

Surt sa räven

Okej, nu har jag iallafall fått mejl om att varorna är skickade och att jag bör ha dom hos mig inom två vardagar. Bra där, bättre sent än aldrig antar jag?

Nu till ett annat irritationsmoment! Ni kommer ihåg att Telia fu**ade upp fiberoptiken så att bredband, TV och telefon inte fungerade hos mina föräldrar i somras under 3 veckor? Ja, de lyckades ju laga det men nu är det uppenbarligen nåt mer problem, för TVn funkar inte ibland och nätet lägger av det också. Och nu till något skumt, jag kan inte logga in på facebook, hotmail eller några andra amerikanska sidor! Funkar varken på min eller mina föräldrars datorer men det funkar om jag är på andra nät. Hur skumt är inte det?! Någon data/teknikkunnig person som vet vad det kan bero på? Det svaret jag har lyckats lista ut är att det antagligen beror på någon DNS-sak hos Telia som gör att den blockar vissa sidor. Men som sagt, jag vet icke hur man ska kunna lösa det!

Inga kommentarer: