onsdag, januari 26, 2011

False Alarm?

Igår hade jag värkar från och till hela dagen. Vaknade vid halv fem och kunde inte somna om. Värkarna varade i cirka 30 sekunder, kom ungefär var 6-10 minut med några större intervaller därmellan. Framåt kvällen började jag tänka att det här kanske är på riktigt, nu sätter det igång! Det verkade vara ganska typiskt för latensfasen, tyckte jag. Kruxet var att värkarna varken ökade i intensitet eller längd. Jag har kunnat sova lite från och till under natten... och sen vid fem i morse slutade värkarna! Sen dess har jag bara haft sporadiska, korta värkar. Surt, sa räven och Engelsmannen eftersom han stannade hemma från jobbet idag eftersom vi båda trodde att det skulle hända snart. Vi ska strax gå (vagga iväg) på en promenad så får vi se vad som händer...


Jag var hos gynekologen i måndags och Blueberry väger nu strax under 3,2 kilo och huvudet är verkligen fixerat (hon stack till och med upp fingrarna och försökte putta upp huvudet, men lyckades inte. Om ni nu ville veta det...! ;)) Så både han och jag är så redo vi kan bli...


Förresten, pilatesboll, vetekudde, värktimer.se och massageolja är mina bästa vänner för tillfället!

12 kommentarer:

Lisa sa...

Oj oj vad spannande!

Anonym sa...

Eftersom du är så nära förlossningen ska du få ett tips som jag fått av min svärmor som är massör:
Cirka två fingerbredder över fotknölen på insidan av benet lär du hitta en öm punkt. Den kan du massera, detta hjälper mot mensvärk och kan skjutsa igång förlossningar som är på g! Be Engelsmannen om hjälp!

Anna, Fair and True sa...

Spännande! Då är det nog ändå på gång snart! Isoldes huvud var fortfarande ruckbart och ville inte komma ner ordentligt förrän mot slutet av förlossningen (delvis därför det tog nästan 19 timmar från vi åkte in). Låter som du troligen får en kortare förlossning!

Miss Marie sa...

Lisa - yes, och superläskigt också! :)

Brysselkakan - alla tips mottages tacksamt så det ska vi prova!

Anna - ja, jag hoppas det är på g snart. Vill inte gå runt o känna mig så här alltför länge, men jag har insett att jag inte har något att säga till om överhuvudtaget!

Desiree sa...

Spännande men surt också på sätt och vis. Har man värkar antar jag att man vill att det ska vara lite på riktigt och inte bara falskt alarm. Men en promenad kanske är rätta trixet för att blueberry ska vilja komma ut.
Kram!

Channal sa...

Åhhh så spännade! Tycker inte det är länge sedan du skrev om nyheten o nu är det snart dags! jag har ju följt dig och det känns pirrigt även för mig... lustigt!
Lycka, lycka till och KRAM! Anna

Miss Marie sa...

Desiree - ja, så som det kändes igår så var det som om midjan skulle gå av, så jag hoppas att det inte kommer hålla i sig i veckor utan bara dagar! :)

Anna - jag vet! Det har både gott fort och så väldigt långsamt, konstigt hur det kan vara så!

storasyster sa...

Spänningen stiger!! Nu är du nära målet syster yster!

Miss Marie sa...

Storasyster - yes! Snart! :)

Annika sa...

Så spännande...JADU, närsomhelst nu. Alltid lika spännande att klicka sig in här för att se om ngt har hänt...

anna of sweden sa...

Åh, så spännande!

Miss Marie sa...

Annika - ja, nu får vi hoppas det är på g! :)

Anna - yes, och läskigt! :)