måndag, januari 10, 2011

Tråkdag

* Engelsmannen är tillbaka på jobbet. Vilket betyder att klockan ringer 05.10. Gäääsp. Det känns efter våra sovmorgnar över jul och nyår.


* Svenska lösgodiset är slut. Merde.


*...och svenska osten. Dubbel-merde.


* Snöblandat regn och några plusgrader i München. Det kändes som vår i helgen när vi hade upp mot 15 grader, men nu förstår jag att det är vinter. Fortfarande. 


* Jag har köpt en blommig, färgglad kofta på Zaras rea, så i mitt sinne är det soligt!


* Var på koll hos gynekologen idag och allt ser finfint ut. Blueberry är fixerad, väger strax under 3 kilo och levde rövare ordentligt under CTG-kollen!

9 kommentarer:

Mes rêves blancs sa...

Har oxâ en trâkdag idag, noll inspiration att göra ngt över huvudtaget mer än att ligga pâ soffan under filt. Sâ jag känner igen mig i de 3 första punkterna i inlägget! Bra att blueberry mâr bra och att allt ser fint ut =)
Malin

Miss Marie sa...

Malin - noll inspiration är det verkligen här också! Och grejen är, sätter jag mig i soffan så är det så jobbigt att komma upp igen! :D

storasyster sa...

Njut syster, njut av lugnet o egentiden! Jag vet att det är svårt innan man har barn. Men snart har du fullt upp hela dagarna. Mmm sådana där tråkdagar är riktigt trista!! Skönt att lillen mår bra i magen o att du oxå verkar må bra. Härligt med färgglada kläder.

Kalas Lotta sa...

Kul att du är solig i sinnet.

Jag har gjort allt för att få till det idag...inte lyckats tyvärr.

Gör den här dagen kort och går o lägger mig med massor av nya härliga tidningar...det kanske hjälper.

Oh well, jag har för ovanlighetens skull en bad monday...kan inte klaga.

Imorgon blir en bättre dag!

Ciao!

Miss Marie sa...

Storasyster - om jag kunde fylla flaskor med vila innan bebisen kommer skulle det vara bra! :)

Lotta - vissa dagar bara är så, då är det lika bra att gå o lägga sig! Hoppas dagen idag blir bättre!

Desiree sa...

Oj det var verkligen tidiga morgnar för engleskmannen. Har han lång resväg till jobbet eller börjar han bara tidigt?
Det är ju bra att du iallafall fick en fin kofta och att Blueberry mår prima.
Jag är också riktigt sugen på vår men det är ju på tok för tidigt här.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - båda och! Det är 7 mil till jobbet så det är ju en bit, men det är autobahn dit så går ändå hyffsat fort. Men han är på jobbet vid 7 så det blir tidiga morgnar också! Förstår att våren kan verka långt borta i Sverige, men den kommer! :)

Annika sa...

TUNGT när vardagen drar igång igen, I KNOW!!!!
Beställde smågodis från Candy from Sweden häromdagen- DET kan du också göra för att pigga upp dig själv.
candyfromsweden.com
MUMS. Förra ggn jag beställde därifrån blev jag inte besviken. ALLT färskt och så gott och så fint förpackat!!!
Låter bra med gyn-bsöket!!

Miss Marie sa...

Annika - oh, tack för tipset! Kanske något jag behöver nu i slutspurten! :)