lördag, januari 22, 2011

Vår i England


Jag längtar till vår i London! Förra våren var vi i London och hade underbart väder, nästan sommarväder. Riktigt härligt. I år fyller Engelsmannens farmor 90 år i maj och vi ska försöka ta oss dit och fira henne. Jag skulle gärna spendera några dagar i London också, men med nyfödd bebis tror jag inte en storstadssemester är idealt. Däremot skulle jag gärna spendera några dagar vid engelska kusten, jag har aldrig varit längre söderut än London och det känns som om sydkusten kan vara väl värt ett besök. Mia skrev om Cornwall och det verkar riktigt mysigt, om än kanske en lång resa från flygplatserna i London. Brighton och Eastbourne är ju lite närmare, men ska visst inte vara lika sevärt och vackert. Hmm, tricky, tricky! Tur att vi har lite tid på oss att drömma och planera...

11 kommentarer:

Anna sa...

Jag har varit i Brighton några gånger och nog tycker jag att det är värt ett besök!

Anonym sa...

Visst fixar du bebis och storstadsbesök i maj, inga problem!

Sofia sa...

Ja vår i London är verkligen härligt! Den kommer oftast tidigt och är så vacker. Något jag verkligen skulle sakna om vi flyttade till Sverige.

Miss Marie sa...

Anna - bra att höra nåt positivt om Brighton! Har bara hört negativa saker från Engelsmännen, men det kanske är värt ett besök ändå!

Brysselkakan - tror du det? Ja, kanske, men skulle gärna se lite mer av England också. Kanske en kombination vore nåt?

Sofia - ja, vår i England är härligt! Jag gillar alla påskliljor i rondellerna som brukar komma upp tidigt på våren!

Anonym sa...

Själv minns jag en höstdag då jag med en tvåveckors bebis stod i kön på GeKås i Ullared och ammade medan jag väntade på att de skulle öppna! Och då hade jag kört bil i två timmar för att komma dit oxå.
Man ska absolut inte krångla till eller göra om sitt liv för mycket bara för man fått barn, så tycker jag i alla fall.

Miss Marie sa...

Brysselkakan - oj oj! Tror knappt jag skulle åka till Ullared utan en bebis, än mindre med en! :D Men jag håller med, tror också man kan fortsätta leva livet hyfsat vanligt även om man har en bebis.

Desiree sa...

Kul att ni ska till England och gå på 90-års fest. Det lär ju vara vackert både i London och vid kusten. HOppas att ni får tillfälle att ta några extra dagar ledigt och göra en utflykt på tu man hand med blueberry förstås och bara ha det skönt och mysigt ihop.
Trevlig helg

Miss Marie sa...

Desiree - tack detsamma! Ja, det känns som om att vi inte kommer åka över bara för en helg, då lägger vi hellre på några dagar så vi får lite längre semester!

Sandra sa...

Åh är också ressugen! London är ju härligt men tycker att kusten låter grymt !

Miss Marie sa...

Sandra - ja, det finns mycket att se i England!

Millan sa...

Ja varen i England ar den basta arstiden har! Det ar ju da man ar glad att man bor har pa nagot satt.. for den ar bade langre och varmare an den i Sverige. Underbart! Jag rekommenderar helt klart ett besok pa engleska sydkusten och da kanske sarskilt Cornwall. Otroligt vackert!

Kram