tisdag, maj 17, 2011

På promenad i München


Det bästa med att gå till Alfreds doktor är promenaden dit. Vi tar tunnelbanan till Odeonsplatz och sen är det 20 minuters promenad genom den mysigaste delen av München. Bland annat går vi förbi Hacketts skyltfönster som hade den här braiga texten i skyltfönstret.


Vi går också förbi börsen i München och jag tror nog att trädgårdsmästaren har det bästa jobbet där! En fantastisk trädgård är det, och tänk att få vara ute hela dagen istället för att sitta framför en dator!


Sen går vi också förbi Nazisternas gamla högkvarter i München.


Där ser man alltid en massa turister som går omkring och tar kort. Denna turistgrupp åkte runt på segways! Smidigt.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Jättekul att få se fler olika delar av Munchen. Ser väldigt vackert ut i dessa delar. Det är så kul med bloggvänner att man får ta del och får upp ögonen för ställen och platser som man annars aldrig skulle sett eller tänkt på. Jag blir sugen på att besöka Munchen någon dag av att se dina bilder.
Kram!

Annika sa...

OCH där i den vackra trädgården finns en vit wisteria!!!
Jag älskar det trädet. OM du har en chans tycker jag du ska lukta på blommorna, som den finaste parfym!!
Intressant och klassisk mark bor du på.
Älskar dina Munchen-inlägg!!!
Jag blir också sugen på att resa dit tack vare dina inlägg!!

Miss Marie sa...

Desiree - visst är det kul att få "resa" runt i världen med alla bloggare! :)

Annika - kul att det uppskattas! och ja, den där Wisterian luktar riktigt gott!

Anna, Fair and True sa...

Alltid kul att se lite mer av München då jag inte varit där!

Miss Marie sa...

Anna - kul att det uppskattas! :)

Sofia sa...

Här körs det stenhårt på Segway tours, ser skoj ut =) Vilken härlig text i skyltfönstret!