söndag, augusti 14, 2011

Söndagssvep, 14 augusti 2011


Happy Sunday...


Nu kan man se fler bilder från Kate Moss stiliga bröllop.


En hel massa fina nyheter finns hos House Doctor, bland annat fina band.


Snygga plädar görs av Klippans Yllfabrik i alla möjliga karamellfärger. Finns bland annat hos Frapp.


Chloe Schutermans blogg är inget jag följer i vanliga fall, men nu har mamma Nathalie gästbloggat några dagar, och det har varit riktigt intressanta inlägg! Snygg som få är hon också, Nathalie.


Jag gillar färgerna hos J Crew inför hösten.


Hos Fröken Bauer finns mycket fin inspiration, bland annat denna prickiga sänggavel.


Snygg höstponcho från Malene Birger.




 It's a House kan man lära sig hur man gör så här fina vimplar.


Sötaste sommarpyjamasen till de små kan man nu fynda rejält hos ZARA. Alfred har ett par av dessa pyjamaser och de är så söta!



Reese Witherspoon visar att sommaren fortfarande är här, i snygg sommaroutfit. Supersnygga Reese är med i Lindex höstreklam!


Jag gillar arbetslampan Barometer från IKEA. Riktigt snygg.


Stockholm Fashion Week har varit och Dagmar hade en hel del finheter!


Ha en riktigt bra dag!


13 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

G som i Gillar Marie! Jag är ju plädoman så de där godingarna måste jag kolla upp. Reese är alltid så fräsch - kul att hon är med i Lindex kampanj. It's a house bloggen är fenomenal. Sällan har väl ett hus genomgått en liknande förvandling och där det nu längre inte finns en ful millimeter, varken ute eller inne.

Miss Marie sa...

Lotta - jag gillar också plädar! Älskade de här plädarna. Och visst är det fantastiskt vad de har gjort med huset!

Jenny sa...

Gud vilken härlig bild från Kates bröllop! Hoppas du njuter av Sverige Marie, tyvärr har det ju blivit höst....Jag som trodde jag skulle gå ligga på stranden.... Men men. Oavsätt: TREVLIG SÖNDAG! Kram

Sofia sa...

Åh, Kate Moss bröllop ser ju ut att h varit så fantastiskt. Jag är en sådan sucker för romantik, blommor och gamla kyrkor. Dessutom gifte hon sig i den veckraste delen av hela landet också, Cotswolds, Oxfordshire!

Ha en härlig söndag Marie!

Miss Marie sa...

Jenny - jag hade också räknat med sommar, sol o bad! Så har det icke blivit, men det är mysigt ändå! :)

Sofia - ja, jag vill besöka Cotswolds, det verkar vara riktigt vackert!

Sofia sa...

Jag har också följ mamma Nathalie som gästbloggar, ursnyggt klädd kvinna! Får mig att känna mig som den gråaste av gråa möss...

Miss Marie sa...

Sofia - eller hur! Hon verkar ju vara hur elegant som helst!

Anonym sa...

blev helt frälst i de orange byxorna från J crew. måste nog försöka satsa på lite färg =)
och bilden från Kate Moss bröllop ..ohlala..vill ju gifta mig nu bara för att kunna få en sån bild, haha.

Kalaslotta sa...

Dina söndagssvep är veckans höjdpunkt! Så bra!!

Nu har jag en fråga...den där galet fina banden från House doctor, vet du var jag kan beställa dem...hittar ingen bra onlinestore som har dem...vet du??

Kramen!

Miss Marie sa...

Pernilla - ja, färgglada byxor är snygga! Och Kate Moss bröllopsbilder är fantastiska!

Lotta - det är höstkollektionen så den kanske inte har kommit till butikerna än, annars tycker jag inreda och House of hedda brukar ha bra House Doctor-sortiment!

Anna sa...

dina svep ger en lycklig känsla i magen - tack för det!

Kalaslotta sa...

TACK!

Miss Marie sa...

Anna - varsågod! :)

Lotta - :)