onsdag, september 21, 2011

Idag

Status: trött så in i bomben. Snudd på medvetslös. Zzzzz.

Varför: ja, fråga Alfred. Antar att hosta i kombination med tänder gör det svårt för honom att sova. Han håller mig vaken iallafall!

Alfred: sitter och tuggar på sladden till Engelsmannens dator. Jag är för trött för att göra något åt det.

Dagens svärmor: skickar länkar till datorer och andra saker som ska hjälpa barn med stavning. Kära nån då, Alfred är snart 8 månader och tuggar på precis allt. Stavning är inte det första jag tänker på just nu.

Slutsats: svärmor är dum och jag behöver sova. Klart slut. Och nu tuggar Alfred på datamusen också. Grejt.

7 kommentarer:

Sofia sa...

Ush stackars dig, det later som en jobbig dag! Kanske du kan ta med Alfred till ett fik dar du kan dricka varm choklad eller liknande?

Och ja, svarmor later dum. Min ar ocksa lite san dar.

storasyster sa...

Det är mkt som händer i lillens liv just nu. Som jag tidigare skrivit till dig så är det speciellt när de lär sig nåt nytt som de blir lite mera oroliga. Och just nu lär den lilla sig o krypa ju. Låt pyjamasen vara på idag o njut av att bara vara!!

Miss Marie sa...

Sofia - jag lydde ditt råd, efter frisk luft, solsken och en varm choklad känns det mycket bättre! :)

Storasyster - krypning och första tanden... Hoppas det går över snart! :)

Annika sa...

One of those days, huh?
Been there.
Hoppas att ni kom ut på ngt. Ibland hjälper det bara att lämna huset för att få lite ny luft under vingarna.
HAHA, stavningsprogram får vänta...
NU är det en bra bitring som gäller :-)

Miss Marie sa...

Annika - ja, lite luft var riktigt skönt! Och precis, stavningsprogram får nog vänta några år!

Anna, Fair and True sa...

Men Marie, förstår du inte att tuggande på sladden och musen betyder att han egentigen vill skrivs på datorn! ;)

Miss Marie sa...

Anna - aha! Så kanske det är! ;)