tisdag, oktober 18, 2011

Just nu gillar jag


Jag gillar det här durkslaget som är så snyggt och mycket bättre på att, tja, durkslaga saker än andra durkslag. (Eller nej, det är det inte, men snyggt är det!)


Alfreds (och hans föräldrars!) favoritmat kommer från Ella's Kitchen. Jag gillar verkligen hur enkelt det är att ge honom mat från de små påsarna + att maten är organisk + att maten faktiskt är god! De finns inte att köpa i Tyskland, men däremot i England och i Sverige, så sist vi var i England köpte vi på oss ett lager för de är så smidiga att ha med istället för mat i burk!


Jag har hittat en affär i närheten som säljer Ib Laursens fina saker, så äntligen har jag en egen vispskål! De hade inte den stora, så jag fick nöja mig med den mindre modellen. Perfekt till omelettsmet! Eller en klase vindruvor.


Min nya skrivbok är liten och nätt och passar perfekt i handväskan.


Vi gillar verkligen vår nya iPad. Den underhöll Alfred på senaste flygresan och är lätt och smidig att ha med!


Och så gillar jag kvällsljuset på hösten. Det är något alldeles speciellt!

12 kommentarer:

Ullis sa...

Vilken fin bakskål från IB Laursen, nu har både du och jag en.
De oranga rosorna i kath Kidston kannan är ju underbara, hade turen att hitta likadana i blomsteraffären, men det fick bli 5 st, de är dyra här:) Ha en bra dag. Kram

Miss Marie sa...

Ullis - japp, men tror att din är större än min! Rosorna kostade cirka 35 kronor och har stått i över en vecka - ett kap!

Sofia sa...

Du verkar ha sa himla fint hemma hos dig Marie, jag blir avundsjuk...
Well well, one day!

Jattefina rosor och jag forstar att det ar lattare med mat pa 'tub' an burk.

Mia sa...

Fröken du kan ju allt om den tillfälliga staden jag bor i. Kan man finna macaroons här?

Miss Marie sa...

Sofia - tack! Men just nu är lägenheten mer Alfred-proofed än stylad... ;)

Mia - du menar Örebro? Konditori Vasa har haft dom förut, men jag har aldrig smakat deras för jag tycker de är för dyyyyra! Snåljåp som jag är... :)

Desiree sa...

Vispskålen var hur fin som helst. Jag har alltid gillat den modellen. Även durkslaget och skrivboken var söta.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree -ja, jag har länge suktat efter en sån där vispskål! :)

Annika sa...

Gillar också att det alltid är så fint hos dig. Jag vill liksom bara se mer och mer!
SMART barnmat. SÅ smart. Undrar o m de där finns i US? Men, jag vet att det finns mkt ekologisk barnmat här och det är ju bra. SMART, smart att slippa burkar!!!

Miss Marie sa...

Annika - tyskarna är ganska konservativa när det kommer till mat o varumärken, de använder gärna märken de känner igen o många nya varumärken har svårt att slå igenom o klara sig i Tyskland. Skulle vara intressant att se om det är likadant i USA! De här påsarna är verkligen hur smarta som helst!

Anna, Fair and True sa...

De köper vi också ibland men tycker de är lite dyra (förutom på Willys t ex men vi handlar sällan där). Vi hade med dem (efterrätter/mellanmål nu på planet).

Miss Marie sa...

Anna - jag köper gärna lite dyrare mat om den är ekologisk o smakar gott. Vi gör ju den mesta maten själv till Alfred, så när vi väl äter ute föredrar vi dessa!

Västmanländskan sa...

Vi gillar också Ella's Kitchen. Jag har framförallt testat fruktblandningarna till lille N. I nödfall kan han slurpa lite ur dem direkt (när mamma glömt sked hemma).