söndag, oktober 16, 2011

Söndagssvep, 16 oktober 2011



Söndag igen! Och jag är sugen på makroner...


Oktober är en rosa månad och för mig är det självklart att stödja Rosa bandet för bröstcancerforskningen. Jag gillar SMÄMs teckning där hon skänker intäkterna till Rosa bandet!


Jag vill se Ides of March! George och Ryan, kan det bli bättre?


Det finns mycket snyggt hos Next. Den rosa hatten är ju så söt, liksom stjärnbyxorna och scarfen!


När jag ser Emma Sundhs bilder från hennes weekend på landet så blir jag också sugen på att dra ihop några tjejer och stänga in oss i en stuga i några dagar. Mysigt!


Ännu mer sugen på makroner blir jag när jag läser inne hos Happy Days och läser The Macaron Research. Mums!


Jag gillar det virkade överkastet och kudden från The White Company.



I vanliga fall är det Gwen Stefani som är den trendiga, men här är det sonen Kingston som är cool i snygga tröjan från H&M.


Danska kronprinsessan Mary väljer också H&M, kjolen är redan slutsåld!


Världens sötaste knoppar hittas hos Laura Ashley. Skulle inte dessa vara fina i ett kök?


Snacka om power couple! Cameron Diaz och Gwyneth Paltrow flög från London tillsammans, och skulle ni inte väldigt gärna vilja tjuvlyssna på vad de pratade om under flygresan?


Snygg hylla från Cox & Cox.


Senaste nytt hos IKEA är bakformarna i silikon, som smakligt nog heter sockerkaka. IKEA tipsar också om att man kan göra en våningstårta med den mindre och den stora formen, smart!


Åh, vad jag gillar det här ruffiga badrummet som hittas hos Sköna Hem.


Har ni missat Tack för musiken med Niklas Strömstedt så tycker jag ni ska kolla in det på SVT Play! Mitt favoritprogram var det med Lars Winnerbäck. Elegi fick en ny innebörd för mig: En elegi för alla sorger den där hösten handla om, för en mor som sjukna in, för ett barn som aldrig kom. Vacker, svensk viskonst när den är som bäst!


Spot on! De här orden säger ju allt och får avsluta det här svepet! Trevlig söndag!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du påminde mig om Next! Känner jag glömt dem lite och nu ska jag straxt rota runt i deras webshop. Du vet väl att de skickar inom Europa för €5?!

ullis sa...

Vad mycket snyggt. Next är ju min favorit, mycket snyggt där. The white company går inte av för hackor heller. Mycket inspiration till julklappar. Tack för ett underbart svep. Kram.

Desiree sa...

Det sista är verkligen träffsäkert. Många mysig höstbilder. Nu ska jag bege mig ut i höstsolen och njuta lite.
Kram och ha en fin söndag.

Jenny sa...

Tack för en som vanligt underbart svep! Jag fattar inte hur stjärnorna alltid kan se så fräsha och snygga ut när de reser... Själv ser jag ut som....ja jag vet inte ens vad jag ska jämföra det med, monster? :) Trevlig söndag!

Sofia sa...

Äntligen söndagssvep =) Gillade också det fina badrummet och SMÄMs fina illustrationer!

Miss Marie sa...

Brysselakakan - ja, det är många engelska webshoppar som skickar till många länder i Europa för billig peng, sånt gillar vi! Man får bara hoppas att det passar, för det kan bli dyrt att skicka tillbaka...

Ullis - ja, du har tur med Next!

Desiree - visst var den sista bilden lite rolig?! :) Hoppas du hade en fin dag!

Jenny - jag håller med! Hur klarar de av att se snygga ut när de reser? Jag ser ut som ett vrak när jag flyger...

Sofia - visst är de fina! :)

anna of sweden sa...

Trycker på gilla-knappen!

Miss Marie sa...

Anna - :)

Annika sa...

Jättefint som alltid.
OCH så blir jag galet sugen på macroner!! OOOOOJ vad jag skulle vlija sätta tänderna i såna nu!!!

Miss Marie sa...

Annika - jag ocksååååå! :D

Anna, Fair and True sa...

Synd bara att de där HM-kläderna tog slut så fort!

Miss Marie sa...

Anna - ja, online tog de slut riktigt fort, men jag har hittat lite i H&M-affären i München, men inget i Alfred storlek, tyvärr!

Västmanländskan sa...

NeXT ska visst öppna i Malmö snart. Det gillar vi!