söndag, oktober 30, 2011

Söndagssvep, 30 oktober 2011


Happy Sunday! Vi börjar med en mumsig pudding från Michel Roux.


Ben Affleck var ute och shoppade med döttrarna på Farmer's Market. Blommorna är nog till gravida frun Jennifer!


Kappahl har öppnat online-shop. Jag älskar ju Newbie-kollektionen, men tyvärr är Alfred för stor för den nu. Hur söt är inte den vita koftan?



Vi letar en varm åkpåse till Alfred. Dessa från Elodie Details ser riktigt sköna ut! Vad sägs om en leopardprickig?


Fina örhängen från Juicy Couture hos the Outnet.


Call Me Cupcake frestar mig med den där skålen som jag vill ha! Frestande är också receptet på Chocolate Chip Cookies!


Cath Kidston har mysiga pyjamaser och lakan.


Söta bokstäver! Från Madam Stoltz.



Jag kan inte annat än le när jag ser den här bilden på Kate Hudson och Matt Bellamy på promenad med sonen Bingham. Så där såg det ut för oss också när Alfred var mindre och vägrade ligga i vagnen; då fick en gå med vagnen och den andra ha Alfred i babybjörnen! (Och är det bara jag, eller ser det inte ut som om Kate är fotlös!?)


Alla på en gång: åååååhhhh! Söt luvtröja med fårskinn, till de allra minsta, finns hos ZARA.


Åh! Jag vill ha fåtöljen som Emma på bloggen Att vara någons fru har! Alldeles sådär godisrandig och perfekt. Det rycker i vill-ha-tarmen!

Det sötaste påslakansetet är utan tvekan detta, från H&M Home.


Visst, jag kan tycka att vi klär oss lite färglöst på vintern, men seriöst, Versace for H&M har tagit det några steg för långt. I alla fall för mig. Dessa tights kommer jag inte köa för att köpa.


Ett fint och tänkvärt ordspråk får avsluta svepet idag. Ha en bra söndag!

17 kommentarer:

Sofia sa...

Puddingen såg inte alls fel ut! Tyckte verkligen om de söta örhängena också.

Miss Marie sa...

Sofia - örhängen är riktigt fina! :)

Anna sa...

har nu läst ikapp en hel vecka och jag ställer mig upp och jublar - tack för alla inspo, här hemma känns allt mest grått med enstaka inslag av duggregn och tappade löv. toppat med alltför mycket jobb.
du rockar!

storasyster sa...

Uj vad dagarna går fort! hinner ju inte med att läsa alla dina fina inlägg. ska försöka bättra mig (knuff i rumpan)!! vintertiden är här, tillbaka m klockan. Jag tycker absolut att du ska satsa på leopardåkpåse, ursnygg!!! puss o njut av långhelgen!!

Anna sa...

Ja jag håller med, Versace kollektionen är så där. De chockar oss diskreta svenskar med alla färger och mönster känns det som.

Miss Marie sa...

Anna - aw, vad glad jag blir! :) Hopaps du har några lediga dagar nu! :)

Storasyster - skynda på o läs! ;)

Anna - det vore väl en sak om det var på sommaren, men nu på vintern känns det helt helt fel!

Desiree sa...

De där strumpbyxorna var nog lite väl blommiga och färgmixade för min smak även om de var kul. Gillade ordspårket och puddingen som såg supersmarrig ut.
Ha en skön söndag.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - ja, jag håller med, lite väl mycket på gång på dom tightsen! :D

Charlie sa ... sa...

Älskar dina fina svep!

Ben Affleck kände jag knappt igen med skägg...men det ser bra ut ;)

Att baka och bara vräka i gottis längtar jag efter, speciellt i en sån där snygg skål.

Tightsen hoppar jag över men örhängena blir säger jag ja tack till!

Miss Marie sa...

Lotta - tack! :) Det tog ett tag innan jag kände igen Affleck också! Skägget är ok, men den där frisyren? Nej, tack!

Anna sa...

Näe, jag fixar inte så där mycket (fula) mönster någon årstid.

Annika sa...

LIKA SNYGGT som alltid.
Nädu, de där leggingsen får HM behålla. Jag tyckte att jag gick långt då jag köpte Missoni for Target med alla dess färger, men detta...SO NOT ME!!
Annars tycker jag också att det ska vara mer färger på vintern!
Örhängena tar jag gärna!!

Anna, Fair and True sa...

Jag sa verkligen också "ååååå!" när jag såg rosa koftan! Och visst är det synd att Newbie inte passar längre :( Nästa barn! :)

Simpel World har bra åkpåsar också. Men ni tror ni behöver en varmare än Bugaboos egen? Vi tror Isolde kommer ha en del lager-på-lager-kläder med skaloverall och liknande så då räcker nog Bugaboos gott och väl. Dvs tror sällan hon kommer sitta bara med vanliga kläder i åkpåsen.

Miss Marie sa...

Annika - dina Missoni-koftor är ju så snygga! Och de passar ju folk i, dessa tights ser ju ut som en clowndräkt...

Anna - ja, varken Newbie eller Zara Mini passar ju längre, så synd! Nästa barn! ;) Angående åkpåsar så har jag inte kollat så mycket på Bugaboos åkpåse, läste bara att de flesta som har den tycker den är för kall. Vi köpte aldrig bugaboos åkpåse så nu när vi ska köpa en till vintern så kollar vi nog på någon lite varmare, Alfred sover gärna i vagnen och det hoppas vi han ska fortsätta med. Ska kolla in ditt tips!

Ann-Louise sa...

Vilka söta bebiskläder du har hittat! Tyvärr så är min Vera för stor för dem men man kan ju alltid köpa till vänners små kottar.
Först så kände jag inte igen Afflek och jisses vad lik den äldsta dotter är Jennifer.

Anna, Fair and True sa...

Det som är bra med deras egna är att den träs över ryggstödet litegrann och hålls på plats så under suffletten. Men andra åkpåsar lär ju sitta bra också för man trär ju genom selet och då håller de den uppe.

Miss Marie sa...

Ann-Louise - ja, det finns mycket fint i klädväg! :)

Anna - ja, bugaboos egna borde ju vara den bästa om man tänker på passformen, får kolla lite på de andra också!