söndag, november 13, 2011

Svengelska, del ettusenfemhundrasjuttioåtta

Jag till Engelsmannen:
- Do you want some muskot in the mashed potatos?
Engelsmannen:
- ???
Jag:
- Some mascot?
Engelsmannen:
- ??????
Jag (något irriterad, viftandes en muskotnöt och ett rivjärn):
- Some mascot? Muskot? Muscoouut? However the fuck you say it!
Engelsmannen:
- Ah, you mean nutmeg. Yes, please, I'll have some nutmeg in the mashed potatoes.
Jag (muttrandes, med något röda kinder):
- I meant nutmeg. We call it muskotnöt. English is a stupid, stupid language...

18 kommentarer:

Anonym sa...

Höhö. Det roligaste med det här är att jag nästan kan höra M säga det riktigt brittiskt väluppfostrat "Yes please, I'll have som nutmeg"... Och att du är jätteirriterad, haha.

Anonym sa...

Så fick jag mig ett gott skratt idag med! Tack!

Petchie75 sa...

Ha ha, då skulle du höra hur det låter hos oss - lite Spanglish, Franglish och nu har spanjoren börjat köra med Sveñol eller vad man ska kalla det: "Lilla Viggo, cariño" när han inte försöker sig på det svåra ordet "älskling" som han inte har en aning om hur det stavas och bara härmar mitt uttal ;-)

Miss Marie sa...

Anonym - höhöhöhö.;)

Brysselkakan - jag bjuder på den! ;)

Petra - haha! Ja, inte är det lätt med många språk! :D

Desiree sa...

Ha ha helt underbart :-)

Jenny sa...

Haha! Tack för att du fick mig att le på måndagstunnelbanan! :)

Miss Marie sa...

Desiree - ;)

Jenny - så lite så! ;)

Sofia sa...

Haha så blir det ofta här hemma också. Och jag håller med, engelskan är ett DUMT språk. Ibland i alla fall!

Miss Marie sa...

Sofia - man tror ju att man borde kunna alla ord vid det här laget, men icke! ;)

storasyster sa...

Håller med anonym. Hör verkligen eran konversation, HAHAHAHAHA!!!
Inte lätt alla gånger!

Miss Marie sa...

Storasyster - ;)

Anonym sa...

Du fattar att jag är anonym va? Så de inte är nån otrevlig bloggläsare som skulle anta att du var irriterad! ;) Det är bara din otrevliga kompis som gör det! //T

Miss Marie sa...

Tiger - jag fattade! Så blond är jag inte... ;)

anna of sweden sa...

Underbart! :D

Klixofax(penguin luvr) sa...

HAHA, been there, done that!
DOING IT!!!
Som när jag frågade Peter om vi skulle ha dragon i såsen...
Dragon??? DRAGON!!
Sorry, honey....
OOOO you mean TARRAGON!!!
JUST det...

HAHA...

Klixofax(penguin luvr) sa...

Marie, det är jag...Annika..under Karolinas google-konto...Morr...

Miss Marie sa...

Anna - jag kan tänka mig att du är glad över att vara hemma i Sverige igen! ;)

Annika - haha! Det roligaste är ju när man säger det svenska ordet med en engelsk tvist... Pucko! ;)

Millan sa...

Hahahaha underbart! Jag var tvugen att kolla med mina kollegor som ar fran tjeckien och tyskland och i bada deras sprak heter det en variant av Muskot ... sa ja jag haller med om att engelska ar ett stupid stupid language! :-)