måndag, december 19, 2011

Julmarknad i Gamla Wadköping


Igår tog vi en sväng till julmarknaden i Gamla Wadköping i Örebro. Det blåste kallt och så snöade det lite också, hur mysigt som helst. Som ni ser var mamma superglad!


En stor del av familjen samlad på ett och samma kort! Det händer inte ofta...


Det fanns tofflor i olika färger och former. Jag älskar såna här fårskinnstofflor till bebisar, så sött!


Syrran var glad också! Livet är härligt!


Vi kollade på de klädda julgranarna också, och kusinerna lekte kurragömma.


När vi skulle gå till bilen så började den här kören sjunga svenska julsånger. Det var hur fint som helst! Jag började kolla efter var man skulle lägga pengarna, men de hade varken mössa eller hatt framför sig där de skulle kunna samla ihop lite pengar! Jag tror att de skulle ha kunnat få ihop en bra slant om folk hade haft möjlighet att visa sin uppskattning. Känns lite svenskt att inte sjunga för pengar, eller hur? Hur som helst, väldigt vackert var det!

14 kommentarer:

Sofia sa...

Åh så fint. Örebro är en fin stad...nu längtar jag hem!

Miss Marie sa...

Sofia - visst är den! Särskilt i jultider! :)

Anna, Fair and True sa...

Å vad mysigt med julmarknad! Och sång t o m!

Västmanländskan sa...

Åh, det är fint med jul i Wadköping. Jag pluggade i Örebro ett par år.

Anonym sa...

Jag gillar också Wadköping! Och ungarna älskar stora lekparken och plaskpölen där i Stadsparken - där kommer du att få många glada minnen ifrån när du är hemma på sommarbesök framöver!
Fårskinnstofflor gillar jag i alla storlekar, tycker det hör till om vintern när man sitter framför brasan med pläd, glögg - och fårskinnstofflor! /Susanne

Att vara någons fru sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det! :)

Sandra sa...

Så du är i Bergslagen/Närke =) Mysigt.
Julmarknad är ju toppenfint

Jenny sa...

Vad roligt att du är i mina (våra? :)) hemtrakter igen! jag åker dit imorrn. Kram!

Miss Marie sa...

Anna - ja, det var riktigt lyxigt! :)

Västmanländskan - va kul! Då har du sett lite av fina Örebro! :)

Susanne - jag kan tänka mig att det är kul där! :)

Att vara någons fru - supermysigt! :)

Sandra - jepp, vi är i Närke! :)

Jenny - kul med jul i Örebro! :)

Desiree sa...

Julmarknad är alltid mysigt. Kul att kika på allt fint och gott som brukar finnas. En och annan klapp kan man ju också ha turen att hitta.
Kram!

Annika sa...

FINT!!
OCh du, vilken snygg mamma du har. Nu vet jag varifrån dina "good looks" kommer!
Fortsätt ha det toppen och må det vita hålla i sig, även om det inte var så vitt inne i stan, efter vad jag kunde se.
Men ute hos är det ju det.
HÄRLIGT!!!!!

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det blev en julklapp till svärföräldrarna!

Annika - yes, visst har jag en snygg mamma! ;)

Sahra sa...

Klart de ser glada ut. De har ju finfrämmat.
Och nu ska jag vara pinsam och erkänna en kunskapsbrist. Fast jag borde ha koll. Men Wadköping i Örebro? Är det där Markurells i Wadköping utspelas? Och jag som var i Örebro alldeles här om dagen. Hm. Kram /Sahra

Miss Marie sa...

Sahra - yes, helt rätt! Hjalmar Bergman föddes i Örebro, så det är inspiration därifrån!