torsdag, januari 26, 2012

Milkshake?


Det verkade som en bra idé, när jag gick förbi det där nyöppnade stället och såg att de sålde fruktte, milkshakes och juicer. Vad gott, tänkte jag! Så jag köpte en honungsmelonmilkshake, och visst, jag undrade väl varför dom ville att jag skulle välja några av gelekulorna att ha i shaken, men tänkte att det nog var helt normalt och att de skulle lösas upp när shaken skakades. Fel, fel, fel! Kulorna ligger helt intakta i botten och varje gång jag suger i sugröret så åker en kula upp i röret och fastnar. Schlooop! Så jag vet inte riktigt hur det är tänkt att man ska dricka shaken. Inte för att jag vill göra det, för det kan ha varit det sötaste och äckligaste jag någonsin ätit. Sorry, Tea One, jag kommer inte att komma tillbaka!

Tur att jag i alla fall köpte senaste Vogue med Meryl Streep på omslaget. Promenaden med Alfred var inte helt bortkastad!

11 kommentarer:

Annika sa...

ICKY!!! Låter verkligen inte gott.

Tur att du har Vogue iaf!!

storasyster sa...

Haha det låter som om de vill att den ska räcka länge. Som när man gör smoothie i pipmuggen o bären fastnar i de små hålen. Då är det inte lätt att dricka för de små. Tänk så här annars; om den var så söt så var den säkert inte så nyttig heller så lika bra att du lät bli att dricka upp den haha. Igår åt jag crepe med nougat och chokladsås på. Vet du vad det smakade då??? PARIS!!

Miss Marie sa...

Annika - jamen eller hur! Alltid nånting bra!

Storasyster - nej, när de ville tillsätta de där gelekulorna så började jag inse att det nog inte var särskilt nyttigt! Vad gott med crêpes!

Sahra sa...

Bättre att göra egen. Vogue låter nice. Själv har jag Damernas, Elle, Chic o Femina. in Style eller Vogue skulle sitta fint också

Anonym sa...

Låter sliskigt värre...
Jag har gett dig en award så kika in hos mig så får du veta mer!

Miss Marie sa...

Sahra - ja, mycket bättre! Då vet man exakt vad som finns i! Du får skicka ut maken på tidningsshopping! :)

Brysselkakan - ok, då ska jag kolla in hos dig! :)

Desiree sa...

Det där lät ju som en rätt misslyckad shake. De får bakläxa.
Kram!

Jenny sa...

Men är inte det sådan där inne-shake (japansk, kanske?) som alla i LA dricker? Som man SKA suga upp med sugröret? Kommer inte alls ihåg vad det heter så jag vet inte hur jag ska googla fram det... Väldigt hippt i alla fall1 :)

Miss Marie sa...

Desiree - ja, verkligen!

Jenny - det kan mycket väl vara en japansk innegrej, men det smakade skit. Verkligen skit. Söt skit.

Anonym sa...

Är det från Bubbletea? Såna kalla teer? En sån affär har öppnat i Berlin nu också, men jag vet inte, jag gillar inte fruktte, och att dricka det kallt? Nä jag vet inte. Och nu blev jag heller inte direkt frestad att prova heller :P

Miss Marie sa...

Meerle - yes, det tror jag att den hette! Jag tänkte ju att det skulle vara en bar med fräscha fruktdrinkar, men den här milkshaken har aldrig varit ens i närheten av en riktigt frukt!