söndag, januari 29, 2012

Söndagssvep, 29 januari 2012



God morgon söndag! Vilken härlig dag!


Jomen visst, ett sånt här kök skulle inte vara fel, inte fel alls!


Åh, vad snyggt! Sån där inflätad lugg skulle jag vilja kunna göra!


Snygg street style hos La Modella Mafia. Det är ju snyggt med rosa byxor!


Vill man inte ha rosa byxor är väskan från DVF lite lagom rosaDen skulle inte jag tacka nej till!


Mycket fin inspiration finns i onlinemagasinet Styled.


Kolla in de fina vårnyheterna hos Marie Chantal!


Taylor Swift är 70-talssnygg på omslaget till VOGUE.


Jag måste säga att höstens Versace for H&M inte var något för mig, men jag gillar den nya Versace Cruise Collection, med härliga sommarkänslor. Ballerinaskorna är riktigt söta!


Fina porslinsnyheter från IKEA.


Åh! Gula skor! Rosa skor! Läckert! Finns hos GAP.


Brudklänningen från BHS påminner inte så lite om Pippa Middletons omtalade klänning!


Jag gillar fjärilarna på Serenas vägg. Liknande finns hos Etsy.


Liv Tyler är härligt snygg på Sundance filmfestival. Hennes skor verkar riktigt varm och sköna!


Nu är det klart vilka filmer och skådisar som blivit oscarsnominerade. Min favorit är Melissa McCarthy i Bridesmaids, hoppas hon vinner! Jag är också nyfiken på Extremly Loud & Incredible Close.


Karl Lagerfeldt har släppt en exklusiv kollektion för Net-a-Porter, och så har han gjort en intervju... med sig själv! Han bjuder verkligen på sig och är alldeles lysande. Se den!


Florrie är söt i reklamvideon för Nina Ricci!


Hoppas ni får en riktigt skön, avslappnande söndag!

18 kommentarer:

Allt och/eller Inget sa...

Vad vackra!

anna of sweden sa...

Har jag sagt att jag gillar dina söndagssvep? Det gör jag. Jättemycket. Jätte, jätte, jättemycket! ;) Och så blev jag sugen på ett par rosa byxor trots allt.

Kram och fin söndag till dig också!

Anonym sa...

Underbart svep! Som vanligt!
Vet från säker källa att ni har snö idag... Maken sitter på flygplatsen i din stad och väntar på sitt flyg till Korea.

Miss Marie sa...

Allt och/eller inget - tack!

Anna - kör på ett par rosa byxor, du vågar! :D

Brysselkakan - vilken spion! Yes, snö är det och dimmigt, så hoppas det inte blir förseningar på flygplatsen, de har ibland problem när det är dimmgt!

Anonym sa...

Härligt & inspirerande söndagssvep!=)

Miss Marie sa...

Pennys dagar - tack! :)

Ullis sa...

Det prickiga är väl för härligt. Riktigt vårlikt. Det har blivit en långpromenad i skogen med fika. det kallar jag härlig söndag.

Tack för svepet:)

Charlie sa ... sa...

Glad att du hann med svepet också ;)

70-tal, inflätad lugg, kök. Oscars...gillar!!!

Miss Marie sa...

Ullis - love prickigt! Skogen är härlig, här blir det en promenad i Englischer Garten istället! :)

Lotta - såklart jag hinner med det! ;)

Anonym sa...

Inga problem, han kom iväg som utlovat!

Miss Marie sa...

Brysselkakan -va bra! :)

Desiree sa...

Sista bilden på the front porch är ju bara så inbjudande. Gillade också det stora ljusa köket mycket.
Wow kände inte igen Taylor Swift som de stylat i 70-tals stil. Hon är ju supersnygg på detta omslag men ser väldigt annorlunda ut mot vad hon brukar. Kul att se.
Kram och hoppas du fått en riktigt skön söndag.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - ja, en sådan front porch borde man verkligen ha! Hur mysigt som helst! Tack detsamma! :)

Annika sa...

Vilket fint svep!
Som alltid.
Tror nog inte Melissa M vinner, men hon var jädrigt bra i Bridedmaids, verkligen!!
Det där köket skulle jag kunna ta direkt.

Miss Marie sa...

Annika - jag håller tummarna för Melissa! :)

Anna, Fair and True sa...

Men varför måste Chantal-kläderna vara så dyra?!

Har du läst Saffron Foers "Allting är upplyst"? Så bra!

Miss Marie sa...

Anna - man får passa på på rean! De är verkligen dyra, men de jag handlat har hållit väldigt länge så kvaliteten är bra! Nej, det har jag inte, tack för tipset!

Sofia sa...

Ett riktigt härligt kök det där! Och väskan sen då, jag skulle inte heller ha något emot att ha den =)