fredag, februari 17, 2012

Helg igen



Skitdag.

Jag veeeeet. Tänk positivt och allt sånt där. Think happy, be happy.

Men ärligt talat; skit.

Alfred har sovit dåligt de senaste nätterna, varit vaken flera timmar och varit ledsen. Fler tänder på g? Förkyld? Bara jäkligt taskig? Ingen aning. Hans och min sömnlöshet gör mig skör och bräcklig. Det är såna här dagar då jag önskade att vi hade familj nära, så jag kunde lura över någon på fika och sen smyga iväg och lägga mig raklång på sängen och sluta ögonen i några minuter medan denna någon leker med Alfred.

Men nej.

Istället jobbar Engelsmannen sent och som frosting på cupcaken så har den svenska lekgruppen blivit inställd idag. Jag som hade sett fram emot den, att Alfred skulle leka av sig lite av sin överskottsenergi, få snacka lite skit på svenska och fika. Men nej. 

Och nej, inte ens makroner har jag. Den här bilden tog jag för ett tag sedan när jag hade provat att baka med blåklintssocker. I know, hur konstigt låter inte det! Men bilden gör mig glad, och jag behöver varje liten droppe av gladhet idag. Och så spanar jag in lägenheter att hyra i Paris. Vi får se om vi kommer iväg någon gång, den där resan som blir uppskjuten gång på gång. Merde.

Jag hoppas på en skön helg. Både för er och för mig!

À bientôt!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkig start på helgen, hoppas det känns bättre imorgon. Här ska vi snart ta emot gäster och bjuda på surkål (urk!;S)tyska korvar (från Lidl) och Schweinhaxe (det älskar jag i alla fall!) Efter detta kulinariska mästerverk (!!??)blir det en skridskotur på sjön. Solen skiner på snön. Läste ditt tidigare inlägg om längtan till våren och jag håller med typ alla dagar förutom idag!Trevlig helg på dig!Susanne

Petchie75 sa...

Åh nej, vilken tråkig dag!! :-( hoppas att resten av helgen blir bättre och engelsmannen inte behöver jobba i helgen. Jag jobbar inte idag för O åkte till Spanien imorse (till söndag). Tänkt precis samma tanke, att bodde vi närmare familjen hade V kunnat bli passad av sina morföräldrar... Själv har jag blivit nerkräkt två ggr idag och bytt Vs kläder tre ggr. Suck.
Hoppas ni kommer iväg till Paris i vår!
Kram!

Fröken Foto sa...

Been there and done that... det är för jä...Ja du vet. Men vet du vad... man kommer faktiskt alltid över det hur tungt det än kan kännas nu... och man blir starkare. Hoppas du överlever dagen och kvällen och att du får en fin helg. Kram Malin

Anna sa...

Äh skräp att det är en sån dag idag. Tyvärr tror jag man måste ha sådana ibland för att bättre uppskatta de fina och bra dagarna. Hoppas du får en fin helg nu!
Kram

Saltistjejen sa...

Skickar en varm kram!! Sömnlöshet är verkligen INTE kul. Sömnbrist kan få den starkaste att bli en trotsig 2-åring igen. ;-)
Hoppas att du har chans att vila dig lite under helgen! Eller jobbar Engelsmannen då med?
Och det där att ha familj nära var något man verkligen inser värdet av när man inte har det. Tyvärr. Helt klart en av de jobbigaste sakerna med att bo "långt bort".
Kramen!!!

Anonym sa...

Inte kul... men man får ha sådana dagar också. På något sätt tillför de väl något de också. I morgon känns allt bättre!

Sofia sa...

Inte roligt! Och ibland maste man fa gnalla av sig! Hoppas helgen blir battre och att du far sova ut, och kanske ata nagon macaron?

Angelica sa...

Hoppas du känner dig piggare imorgon. Jag skickar en stor styrkekram i allafall, och håller såklart tummarna att du kommer till Paris.

Miss Marie sa...

Susanne - skridskotur låter underbart, men resten kan du få ha för dig själv! ;)

Petra - ja, vissa dagar längtar man mer än andra! I helgen har vi Engelsmannen hemma, så då ska jag sova!

Malin - ja, jag hoppas vi överlever... ;)

Anna - tack! Ja, man måste väl det, men faaaeeen... :)

Saltis - visst är det! Och vissa dagar längtar man mer än andra. I helgen har vi Engelsmannen hemma!

Brysselkakan - jag hoppas det! :)

Sofia - ja, ibland kommer närking i mig fram mer än vanligt!

Angelica - tack! Jag hoppas också på Paris! :)

T sa...

Marie, vill bara säga att jag älskar dig och önskar att jag var närmre dagar som denna - eller egentligen alla dagar. Glada dagar också. Så klart.

Men i alla fall, hoppas du känner min kärlek även fast det är många mil emellan.

Önskar vi kunde uppleva paris ihop igen så småningom! Det är vi värda. Puss /T

Charlie sa ... sa...

Mon dieu....jag minus hue det var med nätter när man inte fick sin sömn. Jag kan fortfarande känna mig trött ibland från den tiden ;)

Jag piggar upp mig med bubbel, Tiramisu och soft musik. Det doftar gott från grillen...äntligen helg iallafall!

Hoppas lördagen blir skön Marie!

Desiree sa...

Usch jobbigt att inte få sova. Just det där med sömnbrist påverkar mig mycket. Hoppas det går över snart. Men om Alfred är vaken flera timmar på natten så borde han ju bli lite trött han med någon gång under dagen. Kanske ni kan få till en tupplur ihop. Hoppas ni får till resan till Paris. Låter som om det är precis något sådant du skulle behöva nu så att du har nått att se fram emot. Jag hoppas att resten på helgen blir bättre och att ni kan få lite trevlig familjetid tillsammans.
Kram!

Miss Marie sa...

T - tack hjärtat!

Lotta - ja, jag kan förstå att man kommer ihåg de här nätterna! :) Äntligen helg!

Desiree - jag blir nästan ännu tröttare av att sova mitt på dan, då blir jag superseg efteråt. Jag behöver sova på natten! :) Skönt med helg nu!

Iccan sa...

Men å vännen. Förstår hur du känner, i dessa lägen skulle jag vilja ha min mamma nära! Massa massa kramar

Allt och/eller Inget sa...

Jättesöt bild!
Vissa dagar är inte som man riktigt önskar, men förhoppningsvis sover han bättre snart igen och då brukar det mesta bli bättre. Visst är sömnen betydelsefull. Ha en härlig helg! Kram Linda

Miss Marie sa...

Linda - ja, jag hoppas han sover bättre snart! :)

Miss Marie sa...

Iccan - ja, ibland behövs mamma! :)

Mrs Sunshine sa...

Hm, ja det där med sömnbrist kan ju göra en galen!!

Miss Marie sa...

Mrs Sunshine - verkligen!

Sara sa...

Kram! Hoppas på en natt med mycket sömn- håller tummarna. Xx

Miss Marie sa...

Sara - tack! Han har sovit bra hela helgen, tack o lov! :)

Sandra sa...

Ja, det här med grynens sömn. Upp och ner ;) skickar massa energi och styrkekramar. Ser att Lillen sovit bättre under helgen, hoppas det vänt. Kram

Miss Marie sa...

Sandra - ja, när man väl trott att det vänt, så går det tillbaka igen! Antar att det blir lättare om en sisådär 15 år... ;)

Annika sa...

Men den lilla skålen är helt underbart fin, Marie.
SÅ vacker.
Var har du köpt den?
PISSdagar är tillåtna. Alltid.
Jag vet hur det känns med en man som jobbar mkt. OCH det är så trist under småbarnsåren.
Hang in there.
Kram!

Miss Marie sa...

Annika - den köpte jag på julmarknaden här i Schwabing, så fin! :)

Anna, Fair and True sa...

Hoppas det känns bättre nu. Och hoppas maken snart kan jobba lite mindre. Och att ni kommer iväg till Paris! Kram!