fredag, mars 23, 2012

Fredags- och helgplaner



Äntligen fredag! Vi har bakat Salted Caramel Chocolate Chip Cookies och ska iväg på picknick med resten av svenskbarnen + mammor i eftermiddag. Brysselkakan hittade de fina makaronervetterna och tänkte på mig, så hon skickade dom till mig! Hur gulligt som helst. Dom får också följa med på picknick. Som ni ser så vill Alfred bra gärna smaka kaka, men det får han inte!


Det blir ingen dagens idag, men väl dagens örhängen. Jag fick dessa finingar av Alfred som present på morsdag, han vet vad mamma gillar! (Eller så har kanske mamma diskret pekat ut för pappa Engelsmannen att dom här finingarna fanns på Banana Republic och skulle passa mammas öron riktigt bra. Kan vara så också.)


Me like!


Helg! Vi har längtat! Solen ska skina så vi ska passa på att vara ute så mycket som möjligt.Picknick blir det absolut och så vill jag försöka besöka några marknader som har öppet imorrn. Engelsmannen har köpt nya däck till en av sina cyklar (som han har tjatat om de där däcken!) så en och en annan cykeltur kommer han nog klämma in.

Just nu finns det ranunkler överallt, så jag blev lite bananas och köpte ett stort fång vita, gula och rosavita ranunkler. Lite girig, jomenvisst, men så vackert!

Hoppas ni får en fin helg, vi ses på söndag!

14 kommentarer:

Anna sa...

Väldigt fina örhängen, du passar bra i dem!

Charlie sa ... sa...

Å vad du passar i örhängena! Fab helt enkelt.

Älskar ranunkler så jag skulle också gå bananas om inte flyget till Stockholm går om några timmar. Får handla där istället ;)


Ha en härlig helg!

Anonym sa...

Snygga örhängen Alfred köpte! Och kul att servetterna kommer till nytta!

Annika sa...

FIN är du, som alltid.
OCH bilden på kakorna och Alfred är ju toppen!
Ranunkler...SÅ jättefina är de!!

Jenny sa...

Ha en underbar helg i dina fina örhängen! Kram!

Saltistjejen sa...

Härligt! Jag älskar alla färger du har i dina vackra bilder! Låter som ni kommer ha en toppendag och en toppenhelg!
Kram!

Channal sa...

Underbara bilder och vackra örhängen! Jättefin är du och vilken snäll son som har så god smak :-) Kram... Anna

Marie sa...

Anna - tack! Jag gillar dom! :)

Lotta - stackars dig som inte får köpa ranunkler för att du ska till Sverige, jag tycker så synd om dig! ;)

Brysselkakan - absolut, de är superfina! Tack! :)

Annika - tack! :)

Jenny - tack, hoppas du också får en fin helg!

Saltis - tack! Jag hoppas det blir en fin helg! :)

Anna - ja, han måste ha ärvt sina goda smak av mig! ;)

True Stories by Marie... sa...

Kakorna såg riktigt goda ut, synd att man inte var med på picknicken! ;)

Anna, Fair and True sa...

Eller mindre diskret och mer direkt? ;)

Marie sa...

Marie - jag kan skicka några! ;)

Anna - hmm, ja, om man ska märka ord så... ;)

Sofia sa...

Riktigt fina örhängen!

Marie sa...

Sofia - tack, jag gillar dom! :)

Desiree sa...

Snygga örhängen. Passar perfekt på dig. Gillar även den söta nya hjälmen som Alfred fick. Hans ryggsäck är ju också himla söt med spöket laban. Ni får ha en riktigt härlig helg. Hi hi gillar korten där Alfred norpar åt sig en av dina chocolate chip cookies. Förstår honom mycket väl för jag skulle inte heller kunna motstå att rycka en om jag fick chansen.
Kram!