måndag, maj 07, 2012

Ändrade planer



Idag går planet hem för oss. Men Alfred och jag kommer inte vara på det! Lillkillen är fortfarande lite skruttig efter sin magsjuka. Han blev sjuk i tisdags, min pappa i torsdags, Engelsmannen i lördags (precis efter att han hade tagit alla nödvändiga bilder på bröllopet vi var på!) och så min mamma i går morse. Jag är the last one standing. Eftersom jag var den som blev spydd på fem gånger av Alfred i tisdags, så hade jag förväntat mig att vara den andra som blev sjuk, men än så länge känner jag mig kry. Så kry man nu kan känna sig i ett hus fullt av sjuklingar...

Så Engelsmannen hoppar på planet idag, medan Alfred och jag bokar om till helgen. Då hoppas vi att vi är fullt friska, om jag blir sjuk så borde jag hinna bli frisk tills dess också!

10 kommentarer:

Sofia sa...

Ush stackars er! Vilken otur att ni blev sjuka på semestern. Hoppas du slipper nu då!

Jenny sa...

Men ursch då, blä. Krya på er allihopa. Kanske är det något positivt att ni får stanna ett tag till i Sverige... Kram!

Anonym sa...

Låter som en bra plan för vem sjutton vill sitta på ett flyg och känna att man spyr snart eller tillbringa hela resan på en sunkig flygtoa...

Miss Marie sa...

Sofia - ja, eftersom det har hållit i sig sen i tisdags så känns det som om all tid har gått åt till att nån har varit sjuk!

Jenny - ja, det är skönt att vi kan vara kvar här utan problem, hade ju värre om vi varit på semester på nåt exotiskt resmål!

Brysselkakan - nej, när vi nu har möjligheten att stanna kvar ett tag så känns det som det enda vettiga!

meerle sa...

Fy! Stackars er, det låter verkligen inte kul. Hoppas ni blir friska snabbt så att ni kan njuta av några extradagar i Sverige.
Krya på er allihop!

Miss Marie sa...

Meerle - ja, det hoppas vi också! :)

Annika sa...

Ja, det är klart att spysjukan går över er som en löpeld nu. Fy fan.
Bra beslut att skjuta på resan. Håller tummarna för dig.

Miss Marie sa...

Annika - ja, här kräks det överallt, men nu verkar det ha gått över för den här gången, hoppas jag!

Anna, Fair and True sa...

Stackars er! Hoppas ni alla och särskilt Alfred kryar på er snabbt!

Miss Marie sa...

Anna - han verkar mycket bättre nu, äntligen!