fredag, maj 04, 2012

Den duktiga Renee



Jag är lite smått kär i Renee Voltaire. Tänk att vara så där duktig, och så där nyttig hela tiden. Nu när jag är hemma i Sverige så njuter jag av hennes vishet och duktighet, så jag också får känna mig lite duktig. Jag menar, hello, det finns havrekli i fiberlakritsen och den smakar fortfarande riktigt gott! Nobelpris till det. Chokladdoppade gojibären ska med i handväskan när vi flyger hem på måndag, det krävs så mycket bra energi som möjligt när man flyger med en liten Alfredo.

Så, Renee Voltaires utbud får bli mitt fredagstips. Hoppas ni har en kanonbra helg!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Låter gott! Säger hon som just klämt i sig en skål svenska ostbågar...

storasyster sa...

Ååå sluta läska mig med ostbågar!! Då hamnar lakrisen på andra plats helt plötsligt ;) Den är riktigt god!!

Barfotsgatan sa...

Och väldans snygga förpackningar! Tack för tipset!
//Anna

Sahra sa...

Gojibären älskar jag. Har alltid en påse i handskfacket på bilen. Som en lifesaver när jag är ute och far med barnen mellan alla aktiviteter. Sökte jobb hos henne i början av året. Var sjukt taggad att få det jobbet, men tyvärr inte. Fast det låg typ i Årsta, andra ändan av stan, så det var lika bra det. Säger bara buljongen. Prova. Tror hon har webbutik också.
Kram

Miss Marie sa...

Brysselkakan - haha! Ostbågar funkar också... ;)

Storasyster - nej, lakrits är bättre!

Anna - ja, det är ett stooort plus!

Sahra - åh, skulle tro att det är kul att jobba med henne! Men inte kul att behöva åka så långt i sthlm i rusningstrafik, så lika bra att du inte fick det! :) Webbutik har hon!

Charlie sa ... sa...

Är tokig i hennes grejer. Blir också " Å Renée" när hon skriver något eller berättar om en god raw måltid. Hon är så cool och inspirerande.

Hennes lakrits åt jag upp på en gång!

Miss Marie sa...

Lotta - ja, ingen ide att vänta med att äta upp lakritsen! :)

Milea sa...

You said lakrits? Den måste jag testa!

Desiree sa...

Håller helt med dig. Gillar också Renees produkter mycket. Goda, spännande och nyttiga.
Kram

Anonym sa...

Ska absolut prova lakritsen! Men jag undrar vad gojibär egentligen är, får nog googla det! /Susanne

Miss Marie sa...

Milea - I said lakrits, med havrekli! Testa på! :)

Desirre - ja, älskar att de finns i så många affärer också, kravmärkta o bra! :)

Susanne - hittade du nåt svar på google? Gojibär är i alla fall bland det nyttigaste du kan äta, fullt med nyttiga vitaminer!

Anonym sa...

Det stod mest om vad himla nyttiga de kinesiska gojibären är, men även att de också heter bocktörne. (?) Det är en trädgårdsbuske som man även kan odla i Sverige. Vet inte vad det är för buske heller faktiskt... Men väldans nyttigt verkar det vara i alla fall! Och inte fanns Renes sortiment i min matbutik i alla fall, jag frågade. Var handlade du - på nätet eller i butik? Hälsokost eller mataffär? /Susanne