torsdag, december 20, 2012

Julefrid



Snart sitter vi förhoppningsvis på planet till Amsterdam och sen på planet till Sverige. Hemma. Som jag har längtat, det var några månader sedan! Aldrig känner jag julefrid så som hos mina föräldrar. Brinnande brasa, paketinslagning, julgranspyntning den tjugotredje. Precis som det ska vara. Precis som det alltid har varit. Och så kalkon på juldagen, för mina föräldrar har anammat min makes traditioner också. Fint det också. Men vi hörs innan jul, så vi kan julefrida lite tillsammans!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du är för fin./ Ullis

Martina sa...

Vi aker ocksa via Amsterdam, fast pa lördag. Och jag hoppas sa att det inte blir snöstorm, strejk eller nagot annat som gör att vi far fira julen där istället för i Sverige.
Hoppas resan gar bra för er och att ni far en underbar julhelg hemma i Sverige!
Kramar

Anonym sa...

Jaaa, jag längtar också hem, har inte varit hemma sedan i augusti. Och inte firade vi jul i Skåne förra året så Vs första svenska jul, hurra! Det är så mysigt med svenskt julfirande, jag tror att vi svenskar är så bra på julfirande för att det är extramörkt och kallt hos oss på vintern. I Spanien är det inte alls samma "build-up" i december, och inte så många traditioner (som inte har med religionen att göra fförståss). Och julfrid, vad är det skulle en spanjor säga!? Sitta ner och mysa? Ha ha, tror inte det.
Ha en riktigt fin jul om jag inte hinner skriva ngt innan måndag!
Kram från oss som fick stanna hemma från bröllopet i München idag...

Sofia sa...

Åh, ha det toppen och hoppas resan gick smidigt! Vid åker på söndag, det var fyra år sedan jag firade jul i Sverige så jag tycker det ska bli super mysigt.

Annika sa...

Ha det nu så underbart fint i Sverige!!
Må det vara ISANDE kallt och en massa stämning.
De jular vi är i Sverige har vi också alltid kalkis på juldagen.
Ny tradition, och trevlig sådan.
GOD JUL!!!!!

Jasmine sa...

ååh vad mysigt det där lät! Och snö i massor! Här har den försvunnit så bara slask och blä ute nu men men..Liite julkänsla har jag allt ändå!=)

Desiree sa...

Låter underbart med julefriden du har att se fram emot snart. Det är allt något speciellt med att komma hem och fira just julen hemma på sitt sätt så som man alltid har gjort.
Tycker det är fint att ni kombinerar det bästa ur den svenska och den Engelska julen. Vi kommer ockå att ha kalkon på vårt julbord. Vi gillar kalkon bättre än julskina helt enkelt.
Kram och hoppas resan går bra.

Saltistjejen sa...

Låter verkligen mysigt!! Själva har vi numera skippat Sverige över jularna sedan ett par år tillbaks. Och det känns faktiskt bra. Visst hade det varit mysigt att fira m familjen men stressen innan och under jul tycker jag det är skönt att slippa. Alltså den stress som blir då man måste resa långt med ban och presenter haha! Sedan tycker jag också att det är riktigt roligt och mysigt att nu börja skapa lite "egna" jultraditioner också sedan Ella blivit något större. :-)
Gulligt av dina föräldrar att ha kalkon på juldagen också!!! :-) Ni kommer få en strålande mysig jul tror jag!
Kramar!

Anonym sa...

[url=http://www.canadagoosessoldeparis.fr]canada goose femme[/url] We have decided that the stress of getting pregnant was getting to us so we want to take a vacation and relax. [url=http://canadagoosehandlesalg.com]canada goose chilliwack bomber[/url]
lyzldkwu [url=http://www.vipscanadagoose.com]canada goose jackets sale[/url] msmxneha [url=http://www.doudounecanadagooseparis.fr]Canada Goose Pas Cher[/url]

Millan sa...

Ah det later underbart och om resan gar som den ska sa hoppas jag att vi gor precis samma sak pa sondag!
Ha en riktigt fin jul och gott nytt ar! Vi hors nasta ar :-)

Kram