torsdag, mars 14, 2013

Pojkkläder


Det är inte helt lätt att hitta roliga och snygga pojkkläder, det finns så mycket fina kläder till flickor så det är ganska orättvist! MEN, det finns guldkorn lite här och var, och det är ju faktiskt inte ens emot lagen att köpa pojkkläder från flickavdelningen (?!?) även om det kan kännas moraliskt fel. Men det gäller bara att gå över den mentala tröskeln och in i landet av glitter och puffärmar. Här nedan är den prickiga tröjan, djurmönstrade skorna, hatten och de blommiga byxorna från tjejavdelningar. Just do it! Jag skulle gärna klä Alfred så här i vår och sommar.


Quiltad jacka från Tescomössa från Beau Lovessolglasögon från GAPtröja från Lindexjeans från GAP och skor från Zara.


Randig t-shirt från Blingoshorts från Zarakeps från CTH Minisolglasögon från H&M och sandaler från Kavat.



Hatt från Zarasolglasögon från Lindexsjal från Zarajeansjacka från H&Mt-shirt från H&Mbyxor från Zara och skor från H&M.

13 kommentarer:

Millan sa...

Jag maste erkanna att eftersom jag inte ar nagon glittrig rosa tjej med puffarmar sa tycker jag att det ar lattare att hitta snygga klader till NIls an till Sofia. Jag hade kanske lite 'tur' for nar Nils var liten sa var det gender neutrala valdigt poppis sa han hade mycket orange och andra klader som funkade fint for bade killar och tjejer. Men nar Sofia foddes sa fanns det inte nagra sadana klader alls i affarerna. Allt var valdigt gulligt och rosa och puttenuttigt ... och det ar ju varken jag eller Sofia sa intresserade av. Sofia gillar att ha pa sig jeans och nagon topp. Hon vagrar i stort sett klanning men ibland lyckas jag lura pa henne en. I julas kopte jag henne en bla klanning som var SA fin. Den had ehon pa sig i tjugo minuter och resten av julafton sprang hon omkring i strumpbyxor o ett linne ... Free spirited kan man saga ;-).

Gillar kladerna du visar mycket! Urcool mossa med stjarnorna och trojan ar ursnygg.
Kram

Anonym sa...

Big it up! (Kan man säga det?) Hur coola outfits som helst. Avgudar de 2 sista. Skulle kunna köpa bägge rakt av! Förutom "converse" skorna... aningens trött av att bara se converse överallt, och crocs. Och det är en jättebra grej att du visar hur man kan blanda tjej- och killkläder. Jag försöker med göra det men sedan kan det sticka till lite i bröstet när killen är enda barnet med flickiga kläder i barngruppen. Man vill ju att han ska "passa in" med. Synd att inte fler tar ut svängarna!

Annika sa...

Jag vet, det har alltid varit svårare med killkläder än tjejkläder.
Orättvist, ja.
Jag tycker att du klär Alfie så snyggt och speciellt.
GILLAR verkligen hur du blandar stilar och kläder, och att han även har rosa ibland (jag kan bara tänka mig vad svärmora säger om det, hahahaha).

Anonym sa...

Tusen gånger lättare att hitta fina och roliga tjejkläder än killkläder!
Men jag gillar name it och pomp de luxe. Kolla där, kanske du hittar något (både till killar och tjejer alltså).../Susanne

Miss Marie sa...

Millan - fast tjejer kan ju i stort sett ha alla kläder på killavdelningen! Fast jag håller med, särskilt i England så är alla tjejkläder rosa eller lila med glitter och killkläder blå med traktorer på! Skönt med en free spirited tjej! :) Mössan med stjärnor har Alfred, kommer från engelska märket Beau Loves, älskar det! :)

Anonym - så kan jag också känna! Särskilt här i Tyskland där alla pojkar har blå byxor och blå tröjor, typ. Men då brukar jag tänka att man måste börja nånstans och här börjar jag! Jag får alltid kommentarer om Alfreds kläder, alltid positiva, så det är kul att folk ändå lägger märke till det! Heja oss! :)

Annika - svärmora har lärt sig att inte kritisera! ;) Det är kul med kläder till de små!

Susanne - gillar dom märkena, men särskilt hos pomp de luxe så är ju tjejkläderna en miljon snyggare! Surt!

Anna, Fair and True sa...

Så mycket fint! Och den första bilden var ju definitivt unisex fast det var från tjejavdelningen. Än så länge har visserligen lille H (han har ett namn nu, avslöjar snart!) mest haft vitt och blått men ffa för vi har fått mycket sånt.

Anonym sa...

Tycker ändå att det blivit lite bättre bland killkläder för när mina var små på 90-talet så var killkläder urtrista... Så jag sydde mycket själv! I glad färger så klart! Bla hade vår A en tvådelad utedress i vinrött med detaljer i knallgrön och gult och så knappar och sömmar i knallrosa! Den höll så bra att alla tre hann ha den innan den var utsliten!

Miss Marie sa...

Anna - inget fel med blått o vitt, det har Alfred också! :) Men kul att våga ta ut svängarna lite ibland! H? Spännande... Holger? Henrik? Henry? Kommer inte på fler förslag! :)

Brysselkakan - visst är utbudet större! Nu finns ju fler ställen att handla på. Tycker din hemsydda dress låter superfin! Önskar att jag själv kunde sy kläder, men jag har en mamma som kan! :)

Anna, Fair and True sa...

Haha inget av dem men finns en koppling till Henry ;)

Charlie sa ... sa...

Så fint!!

Och så vill jag också ha pannkakor med vaniljsås. Alfred och jag gillar samma ;)


Trevlig helg!

xx

Miss Marie sa...

Anna - hmm, koppling till Henry? Spännande...

Lotta - klart ni gör! ;)

Anonym sa...

Menar inte att göra reklam nu, men i och med unisexkläder... http://tootsamacginty.com/shop/
Villervalla kanske är ett annat bra exempel??? Där tanken är att kunna blanda flick och pojk?

Miss Marie sa...

Anonym - ingen fara! :) Unisexkläder är ju jättebra och det finns en del superfina, oftast är ju de mer mjukiskläder men som du säger så fungerar ju det på både pojkar o flickor. Ska kolla in länken!