tisdag, maj 07, 2013

MET Ball 2013



Igår var det dags för Met Ball 2013 och temar var Punk: From Chaos to Couture. Vissa hade lyckats bättre med temat än andra! Julianne Hough var snygg i grå tyll, January Jones i svarta paljetter och cool makeup, Ashley Greene i guld och svart, Blake Lively i isblått och svart samt gravida Jaime King i satinsmoking och läcker håraccessoar.


Renee Zellwegger såg gammal ut i brunt, Game of Thrones Emilia Clarke var klädd i rött, Kate Mara i brunt, Coco Rocha i leopardfläckar och guld, Alexa Chung i svart och modellen Anja Rubik i rött läder.


Leelee Sobieski bar vitt, Lily Collins var punkig i svart och lila slingor i håret. Rita Oro valde vitt medan Cara  Delevingne valde nitar och Maggie Gyllenhall rött.


Kylie Minogue valde svartvitt, Paloma Faith glittrade i rödsvart, Girls Ashley Williams valde genomskinligt svart, Sienna Miller rockade vitt med skinnjacka och cool hårprydnad och Ginnnifer Goodwin valde glitter och svart makeup.


Stacey Kiebler valde kortkort, Kim Kardashian storblommigt, Rooney Mara vitt och Katy Perry... tja, vitt ansikte, krona, frissigt hårt och en klänning i tantlängd och paljetter. Hmm...


Anne Hathaway var nästintill oigenkännlig i genomskinligt svart och blonderat hår, Rosie Huntington Whiteley valde också genomskinligt och guld. Christina Ricci, körde på skotsk punk medan Madonna hade glömt kjolen.


Beyonce och Sarah Jessica Parker hade galans maffigaste klänningar!


Taylor Swift i svart, Kerry Washington i lilmönstrat, Lily Cole i grungig tyll och Kirsten Stewart i rött spetsbyxdress.


Emily Blunt, Doutzen Kroes, Alicia Keys och Eve valde alla svart.


Nina Dobrev var cool i svart byxklänning, Amanda Seyfried valde mönstrat, Jessica Alba hade annorlounda urringning och modellen Karen Elson valde guld.


Elisabeth Banks valde också guld, Linda Evangelista grå tyll, Claire Danes svart och grått och Hedi Klum vitt.


Gwen Stefani hade lite svart till sitt vita medan Katie Holmes, Olivia Wilde, Emmy Rossum och Hailee Steinfeild alla valde vitt.


Karlie Kloss i grått och glitter, Bella Heathcote i blommig Chanel, Kate Beckinsale i rosa liksom Kate Bosworth och Gwyneth Paltrow.


Systrarna Elle och Dakota Fannigang valde batikmönstrat respektive svart med vingar, medan Carey Mulligan, Emma Watson och Miranda Kerr alla hade bondage-inspirerat svart.


Jennifer Lopez valde leopardprickar, Ivanka Trump grönt med matchande hårslingor, medan systrarna Olsen gick in för en excentrisk gammal dam-look.


Naomie Harris i lila, Karolina Kurkova i kortkort mönstrat, Marion Cottillard i vitt och Jennifer Lawrence i en axelbandslös (gäsp, kan hon inte ha andra klänningar?!) svart klänning.


Gisele Bündchen valde kortkort, Kate Upton grönt, Lily Aldridge gult och det mest omaka paret i världen, Tiger Woods och Lindsey Vonn, valde svart och vitt.


Nicole Richie var punk-chic i grått hår och matchande klänning, Miley Cyrus glittrade i svart, Diane Kruger och Joshua Jackson valde också svart liksom Jessica Biel.


Brooklyn Decker valde kort och mönstrat, Carolyn Murphy svart, Lauren Santo Domingo mönstrat och Hilary Rhoda läderbyxor och lång tunika.


Leslia Mann i mönstrat, Michelle Williams i svart, Cameron Diaz i lila och Zooey Deschanel i isblått.


Kirsten Dunst i grått och fjädrar, Julianne Moore i gråblått, Michelle Dockery i paljetter och kort, Minka Kelly i mönstrat lila och Emma Roberts i enkelt svart.


Tre snygga generationer! Mamma Joely Richardson, mormor Vanessa Redgrave och dotter Daisy Richardson. Hur kungligt vacker ser inte Vanessa ut?


Och så några detaljer... Hur cool är inte Sarah Jessica Parkers frisyr? Inbakad fiskbensfläta och så en mohikan-inspirerad hår-accessoar, hur coolt som helst! Hon får alla rätt i min bok.

Vilka gillar ni? Och vilka gillar ni inte! Dela med er av era tankar!

8 kommentarer:

Martina sa...

Punk och crazy är inte min stil. Inte alls.
Mina absoluta favoriter är Blake Lively och Ivanka Trump. Otroligt vackra och eleganta!
Kramar

Miss Marie sa...

Martina - haha, nej, det är ju lite speciellt! :) Blake är otroligt vacker!

Anna sa...

Jag tycker att det var många som inte verkar veta vad punk är för något, "vanliga" aftonklänningar osv. Jag tycker Kim Kardashian såg ut som hon var insvept i en gardin, Cameron Diaz hade en konstig klänning som jag inte alls gillar. Coco Rocha såg hemsk ut i den där leopardgrejen. Jag gillar Sienna Miller och Taylor Swift, inte så mycket punk men snyggt ändå tycker jag. Jag tycker dock att merparten hade fula klänningar.

Annika sa...

Jag gillar nästan ingenting.
Inte en siffra rätt ngnstans. Knappt.
Visserligen ÄR det coutoure så jag har det i åtanke. Men iaf...
SJPs första klänning är ju ett skämt.
Snyggast? Blake L kanske? Men den är ju lite trist den också.
Nej, jag kan inte säga vem som var finast.
Däremot får MISS-listorna i skvallertidningarna ngt att bita i här, höhö...

Desiree sa...

Måste säga att det var ganska många märkliga outfits som jag inte gillade här från denna gala. Väldigt mycket underliga kreationer.

Miss Marie sa...

Anna - ja, några såg ut som om de bara tagit på sig en vanlig aftonklänning! Är det dresscode så är det! :)

Annika - jag tycker ändå att vissa hade lyckats mef kombon punk o couture! Men visst, en hel del fula!

Desiree - visst är det!

Jenny sa...

JÄKLAR vilken kavalkad du bjuder på, vad mycket jobb! Jättekul att se. Men jag har alltid undrat en sak med dessa inlägg (som jag gillar jättemycket då det är kul att se vad du tycker också): hur får du tillgång till alla bilderna? Köper du dem? Tänkte att det måste vara svårt i dessa copyright-tider.. I alla fall, jag tyckte till skillnad från Annika om mycket, i förhållande till temat. Kul och annorlunda!

Miss Marie sa...

Jenny - nej, jag lånar! Brukar inte vara något problem när man har en så liten blogg!