söndag, maj 26, 2013

Söndagssvep, 26 maj 2013



Godmorgon söndag och Hello Life!


Idag är det mors dag, hoppas alla mammor har en fin dag!


Jackie Kennedy, alltid lika tjusig!


Visst är randiga kjolar fina!


Det är väldigt snyggt med långklänningar och en kort jacka till!


Banana Republic har många fina långklänningar!


Min kära mor och far välsignade mig med stora fötter att stå stadigt på jorden med. Det är jag såklart tacksam för. Nästan hela tiden, förutom när jag tittar på de här fina skorna från Swedish Hasbeens. Hade jag fortfarande varit a twentysomething hade jag nog köpt dom ändå i storlek 41 och försökt klämma ner mina stackars fötter, men som förnuftig 30-åring vet jag att det inte går. Så nu gråter jag en skvätt istället. Har ni sett så perfekta sandaler?! Snyft.


Emmy Rossum är sommarvacker som få! Jag gillar hennes Ricky Bag från Ralph Lauren.


OPIs senaste nagellackskollektion The Bond Girls glittrar fint!


Vilket snyggt rum! Jag gillar att halva väggarna är målade i rosa!


Ett vädigt smart soffbord!


Tänk att målade stenar kan vara så vackra!


Snyggt tryck från Mini & Maximus.


Visst låter rabarber- och jordgubbstiramisu som kanske den somrigaste desserten någonsin!


Ibland förvånar jag mig själv! Favorit just nu är Jason Derulos The Other Side.


Ha en underbar dag!

16 kommentarer:

hjarnfrys sa...

Tack ännu en söndag för härligt och inspirerande svep!
Ser alltid fram emot att starta min söndagsmorgon med input från dig.

Hälsningar från en mamma till en annan.

Miss Marie sa...

Hjarnfrys - tack for de fina orden! Ha en fin dag! :)

Anna sa...

Jag tyckte verkligen om Emmy Rossums klänning på den bilden, så himla fin! Förstår att det känns trist att inte kunna ha vilka skor som helst, jag är själv så himla sugen på ett par Ornament från Hasbeens, de skulle vara så fina nu till sommaren. Vet dock inte om det skulle bli ett par svarta eller ett par khakigröna? När det gäller Bond lacken från OPI så har jag två stycken, Jinx och Pussy Galore. Tycker väldigt mycket om båda!

Desiree sa...

Tack för ett riktigt härligt söndagssvep. Njut av morsdag.
Kramar!

Miss Marie sa...

Anna - visst ar klanningen fin! Gillade den ocksa mycket. Jag har inte hittat OPIs nagellack har, skulle garna kolla pa dom innan jag koper dom, men far kanske bli ett inkop online anda... Nar det kommer till Swedish Hasbeens sa tycker jag att de ar supersnygga lite fargglada, men samtidigt ar ju svart alltid klassiskt!

Desiree - tack! :)

Anna sa...

Jo det lutar mest åt svarta men nu såg jag att de var slut, typiskt nu när det var rabatt och allt!

Om du skaffar ett konto hos Nailsupplies som jag tipsade om så kommer du åt OPIs lack också, de går alltså bara att se om man är inloggad på sidan. De kör någon fuling för de får inte sälja OPI till så där låga priser egentligen tror jag. Mycket bra för oss dock då ett OPI lack kostar 150 spänn här och ca 7 dollar att beställa därifrån. Frakten kan tyckas vara hög men slår man ut hela summan med frakt och allt så brukar det ändå bli flera hundra billigare att beställa därifrån. Nu senast beställde jag 4st Essie och ett China Glaze och för detta hade jag fått betala 614 kr här hemma och nu gick det på 376,43 totalt istället. En ganska stor skillnad ju! Dessutom har jag aldrig åkt på tullavgift och jag har beställt ganska många ggr därifrån. En sida jag verkligen rekommenderar alltså. Sorry för världens utläggning ☺!

Miss Marie sa...

Anna - lite fundersam just om tull, men det kravs kanske att man har lite tur! :)

Sofia sa...

Randigt är alltid lika snyggt och den där tiramisun skulle jag inte tacka nej till!

Anna sa...

De skriver att paketet är värt ca 5 dollar och att det är en present om jag inte missminner mig. Har aldrig hört om någon som åkt på tull, jag läser ändå ganska många lackbloggar och de beställer ofta därifrån. Men visst kan det hända, jag har dock aldrig råkat ut för det som sagt.

Miss Marie sa...

Sofia - inte jag heller! :)

Anna - aha, skriver de sa tror jag det ar ganska sakert!

Jenny sa...

Många långklänningar i svepet, och jag älskart! Jag är dock så kort att de flesta är för långa. Men som tur är är jag inte så stor överlag så jag köper min långklänningar på barnavdelningen. Jag säger som den korta mannen Samantha i SATC dejtar: "They fit me better". :) Ha en fin start på veckan!

Miss Marie sa...

Jenny - haha, lyllos dig, da blir det billigare ocksa! :)

Charlie sa ... sa...

SÅ läckert Marie!

Gillar det gula, rosa, glittriga, ballonger ;)

För några veckor sedan var jag förbi JKO apartment på Park Ave. Kändes speciellt att tänka att hon kommit och gått där så många gånger.

Glad Mors dag i efterskott!

Miss Marie sa...

Lotta - haftigt! Du hittar ju pa sa manga roliga saker! :)

Annika sa...

SÅ jättefint svep, som alltid.
Problemet med glitterlack är ju att de är så svåra att få bort...
Men fint är det.

Miss Marie sa...

Annika - visst ar det! Jobbigt...