onsdag, juli 17, 2013

Bildbomb från söndagen



Jag har börjat gilla det bayerska sättet att allt är stängt på söndagar. Allt utom matställen, förstås, man måste såklart kunna äta och dricka öl! Söndagar kan man bara ta det lugnt på, man kan inte göra annat. Vi gick till ett matställe här i närheten och åt lunch. Alfred tog en springnota, tur att Engelsmannen stannade kvar för att betala!


 Cafe Wedekind är väldigt mysigt och gör goda sallader och bruncher.


Junkers! Skriker Alfred. I det här gamla flygplanet (Hitler åkte tydligen runt med ett liknande under andra världskriget) kan man flyga över München för lite sightseeing.


Seerose är ett annat mysigt ställe.


Lite längre ner mot Englischer Garten ligger en annan skön uteservering med en egen liten sandstrand och solstolar!


I Englischer Garten finns det alltid en massa musik. Härligt!


 Vid det här laget hade Alfred somnat i vagnen.


Så vi slog oss ned med picknickfiltarna!

7 kommentarer:

Sandra sa...

Den där parken verkar vara ert bästa häng. Otroligt härliga bilder från en skön dag. Massa sommarfeeling i inlägget.

Miss Marie sa...

Sandra - ja, Englischer Garten är vårt favorithäng! :)

storasyster sa...

Får jag komma? Behöver ha lite semester ;)

Linnéa i Colorado sa...

SÅ fint!!

Desiree sa...

Jag börjar uppskatta det lugna tempot på söndagar men känner mig ibland fortfarande lite rastlös. Behöver nog ett tag till för att vänja mig och verkligen uppskatta det hela. Parker och grönska betyder så otroligt mycket för mysfaktorn i en stad. English garten verkar ju vara en rejält stor park. Vilken skön söndag.

Millan sa...

Harligt det ser ut! Det ser ut att vara en valdigt gron och fin stad. Sa lange det i alla fall finns fik och resturanger oppna pa sondagarna sa gor det inte sa mycket om affarerna ar stangade tycker jag. Men stallen som min hemstad Karlskrona dar precis allt ar ode en sondag ar bara for trakigt. Kanns sa odsligt pa nagot satt... Kram

Saltistjejen sa...

Helt underbart ser det ut! Som taget ur någon fin romantisk kostymfilm. :-)
Skönt att ni kan njuta av sommaren nu. Här är det alldeles för hett för att göra sådana saker ute nu tycker jag. Stranden vore enda stället. Kanske får vi ta en tur till ngn strand i helgen...