måndag, juli 15, 2013

Bröllop i München



Och så blev det fredag och dags för bröllop. Jag gick upp i ottan för att först fixa i ordning mig själv och sen möta bruden vid frisören. Klockan nio började vigseln på Standesamt i München och framför skrivbordet med utsikt över Englischer Garten ingick brud och brudgum äktenskap. Engelsmannen agerade fotograf och jag hade bundit brudbuketten och fick vara slöjkastare (det måste jag definitivt sätta upp på mitt CV), och efter vigseln tog brudparet och gäster U-bahnen till restaurangen där vi åt lunch. Senare på kvällen var det husfest hos brudparet och det var verkligen hur trevligt som helst! Väldigt kul att få uppleva ett bröllop i Tyskland!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Kul att få uppleva ett tyskt bröllop på detta sätt! Att gifta sig just på standesamt verkar vara väldigt poppis.

Miss Marie sa...

Sofia - i Tyskland måste man ju gifta sig borgerligt innan man får gifta sig kyrkligt! Vissa gifter sig bara borgerligt, andra borgerligt en dag och kyrkligt en annan och vissa kör borgerlig och kyrklig vigsel på samma dag. Känns väldigt gammeldags att man måste gifta sig borgerligt, men men...

Ullis sa...

Duktiga du, vilken fin bukett. Härliga bilder.

Miss Marie sa...

Ullis - :)