måndag, december 09, 2013

Hej Jultomten!



Alfreds ögon när han såg jultomten, det är ett ögonblick jag alltid kommer ha i mitt hjärta. Det var något magiskt. Hela han lyste upp och det var en blandning mellan förtjusning och lite rädsla, för tomten är ju ändå ganska stor. Och röd. Vi stod i kö för att prata med tomten och Alfred skulle berätta vad han ville ha i julklapp, men när det var hans tur att gå fram så tog nerverna överhand och han vågade inte. 


Det hjälpte inte ens att jag gick fram och pratade med tomten, (ho, ho, ho, det här är så normalt så, här står jag och kramas med en främmande karl! Ingen fara alls, Alfred...) han hade bestämt sig! Det här är första julen som Alfred fattar vad som pågår, så det är väldigt kul att få uppleva det genom hans ögon. Julen är ju ändå för de små, fast jag gillar den också väldigt mycket!


Efter dissen av tomten körde vi terapi och köpte en liten chokladtomte som Alfred fick äta upp, så när det är dags för jultomten att komma på besök hos mormor och morfar hoppas jag att han kommit över tomtenerverna!

Och förresten, bilden till vänster här ovan, visst är far och son lika? Ibland slår det mig verkligen hur lika de är, särskilt när jag ser vissa bilder på dom...

5 kommentarer:

Annika sa...

Många som blivit vettskrämda av jultomten! bra att ni inte pressade. SÅ kul att få uppleva julen genom Alfies ögon (förresten, kallar ni honom så? Eller är det bara jag?).
Så underbart söt han är i sin luva.
Gillar bilden av dig och tomten!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, det kändes inte läge att pressa, vår unge herre är vääääldigt bestämd av sig! ;) Vissa kallar honom Alfie, vi gör det inte, vet inte riktigt varför, men för oss är det Alfred, Alfredo eller Freddie som gäller! :)

Desiree sa...

Åh liten sötis Alfred. Första mötet med tomten är ju inte alltid så lätt. Men nästa gång går det nog bättre. Visst är de lika far och son men jag tycker nog att Alfred är en jättefin mix mellan dig och Engelskmannen. Alfred har många drag av dig också.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - jo, det har han säkert men jag antar att jag ser det bättre hos hans pappa! :)

Anna, Fair and True sa...

Vi blev så förvånade att Isolde hoppade upp i Saint Nicholas knä i helgen. Trodde hon skulle vara som Alfred.