söndag, december 22, 2013

Söndagssvep, 22 december 2013



God morgon fjärde advent! Nu har Jultomten börjat förbereda sig inför julafton...


Och reorna har redan börjat! Som till exempel hos The White Company.


Jag skulle gärna slöa runt i hjärtliga leggings från Madewell.


Söt musklänning från Wild Things Dresses.


En bra sista minuten-klapp är att lägga ihop ingredienser till någon god kaka i en glasburk!


Härliga stjärntallrikar kan man fixa själv!


Nä, sluta stirra på ringarna! Jag tycker vi kollar in Jessica Biel snygga naglar istället! Läckert. (Och ringarna är också ganska så läckra, eller hur?)


Visst hör glitter och röda läppar ihop med julen!


Joel Kinnaman och Olivia Munn såg så här kära ut på en basketmatch. Ja, satt jag bredvid Joel skulle jag också ha svårt att ta ögonen ifrån honom...


Smaskigt med Peppermint Mocha Smoothie. Ny julfrukost?


Det låter kladdigt att göra karamelläpplen, men det ser gott ut.


Och varför inte några söta pingvinmacarons till jul!


Vilket drömhus! Runt och blått.


Visst matchar ni också paket och gran med era kläder? Oui, alltid!


Det är 10-årsjubileum för Love Actually, så det är dags att kolla in den igen (om du inte redan gjort det i år!).


Ha en underbart fin fjärde advent!

17 kommentarer:

hjarnfrys sa...

Tack för svep, lyser alltid upp en söndag.
Önskar att det singlade ned lika vacker snö som på muminhuset.

Go' advent.

storasyster sa...

Självklart matchar vi julkläderna med julgranen i år!! Ett måste väl? Men vilken färg målar vi naglarna i?

Miss Marie sa...

Hjärnfrys - ja, tänk om man kunde få lite snö! :)

Storasyster - vilka färger, menar du väl? Vi kör ju inte bara på en! ;)

Anonym sa...

Love Actually ikväll -igen- så klart ! ;) Susanne

Sahra sa...

Härligt svep som vanligt.
Jag kanske inte klädmatchar granen men paket o pynt brukar matcha. Så nördig är jag. Igår gick jag loss på Illums Hamngatan som hade rea på julpynt

Miss Marie sa...

Susanne - härligt! :)

Sahra - snyggt! Kan tänka mig att du har det riktigt fint! :)

Anonym sa...

Vill flytta in i det runda, blå huset och där vill jag glittra i fröken Biels silvriga fodral. ☆

Ninnie sa...

Härligt, mysigt, inspirerande söndagssvep-som alltid här hos dej!
Och vilka underbara bilder från ett snöfattigt Sverige i tidigare inlägg-det behövs ju ingen snö-det är vackert ändå ;)
Önskar dej en riktigt fin och GOD JUL! Från Ninnie

Nilla Tankebubblor sa...

Fint svep!
♥ Ha en skön helg! God Jul önskar Nilla. ♥

Miss Marie sa...

Myhrans - jag hänger med dig där! ;)

Ninnie - tack detsamma! :)

Nilla - tack detsamma!

storasyster sa...

Ok vi kör på flera färger på naglarna!!

Miss Marie sa...

Storasyster - bra!

Iccan sa...

Vi såg Love Actually på planet hem via ITunes. Mysigt. Henry föreslog att det skulle bli en jultradition, wow, jag har tyglat honom väl. Psst, han fällde en tår på slutet vilket ALDRIG händer. Men detta har du inte hört från mig.. :)

Miss Marie sa...

Iccan - wow! Nej, jag hörde ingenting från dig! ;)

Saltistjejen sa...

Å vilka härliga bilder! Och tänk nu är det nästan julafton ju! Love Actually är min absoluta Julfilm helt klart.
Hoppas ni har det mysigt i Sverige och att ni får en riktigt fin jul!
Kram!

Annika sa...

LIKA fint som alltid här hos dig.
Dina svep äger!!
Muminhuset är totalt underbart!!
Har sett Love Actually iår. Underbara film!!
Fast favoriten för mig är ju Christmas Vacation, haha!!
Har inte sett The Holiday än…GAAAHH!!!
Måste ske!!
Siesta bilden är underbar.
Önskar dig en God Jul. Tack för alla bilder du bjuder på, kloka ord och alla besök o kommentarer hos mig.
KRAM!!

Miss Marie sa...

Saltis - ja, snart julafton! Härligt! :)

Annika - tack för dina fina ord! :)