fredag, september 19, 2014

Rock Ferry



En liten färja tar oss över viken från Padstow till Rock. Stränderna här, kära vänner... De är något alldeles fantastiskt. När det är ebb så är det bara milslånga stränder så långt ögat kan se. Älskar det! Hade vi haft med en filt hade jag lagt mig ned och inte gått upp förrän havet började komma tillbaka igen!


Den här dagen testade jag ännu en crab sandwich, och den här gången var den precis lika god som jag tänkt mig! Självklart med likadant bröd som förut (vi är i England...) men med godare kryddning och grönsaker till. Plus att jag smakade de bästa sweet potato chipsen någonsin! Riktigt gott. Är ni i Padstow tycker jag ni ska ta färjan över till Rock bara för att smaka den här rätten på Blue Tomato Café. Yum yum!



7 kommentarer:

Annika sa...

Fina bilder, Marie.
Å vilket ställe!
Här i USA, speciellt på östkusten, serveras Crab cake sandwiches. Peter älskar dem!! Jag tycker de är sådär. Men lite olika bröd får man förstås, beroende på vilket hak det är.
Vet du, jag har ALDRIG smakat sweet pot fries. Kanske mest för att jag inte är så tokig i sweet potatoes. Men alla restauranger här serverar dem (ja man väljer sin side order) och jag har aldrig smakat...

Miss Marie sa...

Annika - nej, gillar man inte sötpotatis så är det ingen hit, men jag tycker det är så gott! :)

eastcoastmom sa...

Så charmigt, ska lägga det där stället på minnet!

Desiree sa...

Du milde vilken ebb. Så gott med sweet potato fritters. Älskar sötpoatis i alla former. En härlig och solig dag också.
Nice!

Miss Marie sa...

Eastcoastmom - gör det! :)

Desiree - jag kan också äta sötpotatis alla dagar i veckan! :)

hjarnfrys sa...

Åh, så vackert ställe! Nästan filmisk bild på dig med naturens dramatik i bakgrunden.

Go'lördag.

Miss Marie sa...

Hjärnfrys - ja, vacker natur! :)