onsdag, oktober 08, 2014

41/52



Jag hoppas att alla föräldrar tycker att ens egna barn är de allra roligaste, bästa och mysigaste barnen som finns, för det är de ju! Och jag har hela tiden tänkt "det här måste vara den bästa åldern, han är så fyndig/rolig/kul just nu!" men så växer han lite till, utvecklas ännu mer och så är det plötsligt den här åldern som är den bästa! Men just nu, här, här, här, vill jag stanna tiden lite, lite, lite och bara njuta av honom. Jag är så tacksam över att jag kan vara så mycket med honom och ta del av hans filosofiska tankar. Livet med en treåring är allt annat än tråkigt!

Just nu somnar han gärna med rullgardinen uppdragen, så han kan se månen genom sitt fönster. En morgon när han vaknade berättade han:

"Morfar och jag åkte till månen i natt. Mormor var också med. Vinkade du till mig från huset, mamma?"

En annan morgon kom han in i vårt sovrum, kröp upp i sängen, lade sig tätt bredvid mig och frågade:

"Where do the days come from?" Eeeehhh, tjaaaaa...

Och så är det det här med kille och tjej, vad är egentligen skillnaden? Vi utgår endast från den fysiska skillnaden, killar har snoppar och tjejer snippor, that's it. Alfred vet att han är en pojke, men häromdagen konstaterade han att han nu är så stor att han inte längre är en boy, han är en girl. Jag antar att han tycker tjejer är mognare, på något sätt? I lekparken pekade han på två killar och konstaterade att:

"He is a boy and he is a girl." Nej, de killarna var inte särskilt imponerade...

Det bästa i veckan? Alfred sitter på daddys axlar på väg hem från affären när han högt och tydligt frågar:

"When did mummy's willy fall off, daddy?" Hysteriskt skratt! Jag har tydligen mognat så mycket att jag har blivit a girl i Alfreds värld. Alltid något!

Bilder på mitt barn en gång i veckan under ett år. Det här är vecka 41.

5 kommentarer:

Ullis sa...

Absolut underbar.

Miss Marie sa...

Ullis - :)

Annika sa...

SÅ himla gulligt! OCH kloka tankar!
Ja, alla åldrar är de bästa :-)
Det är det som är så fint. OK, tonåren...låt oss inte tala så mkt om dem ;-))))

Miss Marie sa...

Annika - kan tänka mig att tonåren inte är lika kul jag kommer själv ihåg hur jag var som tonåring! ;)

Anna, Fair and True sa...

De är så kloka och roliga!