fredag, oktober 24, 2014

Keep the Faith


Vår resa till Cornwall kommer jag alltid att förknippa med Bon Jovi och då framförallt Keep the Faith och Livin' on a Prayer (eller som Alfred kallar den, woo woo). Vi hade gjort en road trip list till den långa bilresan, och på den hittade Alfred två favritlåtar (de ovannämnda) och de ville han lyssna på varje gång vi satte oss i bilen, om och om igen! Sen hade han och jag konsert i baksätet med luftgitarr, trummor på låren och otroligt stämningsfull skönsång som Engelsmannen älskade (eller inte).

Idag ville Alfred kolla på sin iPad och lyssna på favoritsångerna, och då kom jag på att han ju kunde kolla på videorna till sångerna på YouTube! Jag önskar att jag hade spelat in Alfreds kommentarer till videorna, för de var så roliga. "Han är glad när han sjunger!" "Take my hand, kolla han sträcker ut handen till dom där när han sjunger!" Och såklart; "is he a boy or a girl? I thought he was a girl but now I think he's a boy." Ja, inte helt lätt att se på herr Bon Jovi!

Helg nu, och jag skulle gissa på att det blir lite luftgitarr och skönsång även nu i helgen! Ha en fin en!

Inga kommentarer: