lördag, januari 31, 2015

1/12



Istället för förra årets fotoprojekt, med bilder på Alfred en gång i veckan, så har jag i år bestämt att jag gör det månadsvis istället. Januari månad började i Sverige och avslutades med soligt väder i England. Vi spenderade månadens sista dag utomhus, fast det var rätt så kallt där i blåsten, och Alfred sköt iväg sin raket som han fick i julklapp av några kompisar. Den for högt upp!


Och förresten, livet med en fyraåring är inte helt lätt. Jag tror han fick en hel hög med attityd på sin fyraårsdag. När han står framför mig med händerna på höfterna: "sluta med dina dumheter, mamma!" så är det ibland svårt att hålla sig för skratt!

Bilder på mitt barn en gång i månaden. Det här är första månaden.

6 kommentarer:

Ullis sa...

Snygga Alfred i de nya stövlarna, nästan lika höga som daddys. Härliga bilder.

Miss Marie sa...

Ullis - nästan lika höga! :)

Anonym sa...

Det är så himla svårt att låta bli att skratta när man hör sig själv via barnen!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - eller hur! :)

Anna, Fair and True sa...

Isolde är så enerverande just nu. Som om hon har någon fyraårskris. Jag hoppas det är ett utvecklingssteg som leder till ett stort skutt framåt!

Miss Marie sa...

Anna - Alfred också! Han kan verkligen gå oss på nerverna ibland! Det känns som om han försöker bli lite mer självständig ibland, men samtidigt vill vara liten. Inte lätt att vara fyra! Skönt att höra att det inte bara är Alfred som är sådan... ;)