söndag, mars 22, 2015

Söndagssvep, 22 mars 2015



God morgon! Ibland kan det enklaste vara det godaste, som ett gott rostat surdegsbröd, smör och sylt. Mmm! (Jag saknar tyska surdegsbröd!)


Vårsnyggt hos J.Crew.


Och jösses vilken vårfeeling jag får av den här jackan! Som en påsklilja!


Olivia Wilde modellar H&Ms Conscious Exclusive.


Snygg väska från Zara.


Modéerska Huset har släppt sin vår-och sommarkollektion och mönstren är lika mysiga som alltid!


Den här outfitten skulle jag kunna sno rakt av till Alfred! Otroligt sött och han passar väldigt bra i blått. Kommer från Marks & Spencer. Kolla in den här dressen till en flicka, också riktigt söt!


Söta påskklubbor som de något lite större barnen kan göra själva tipsar Söta Saker om.


Call Me Cupcake tar alltid vackra fotografier av härliga maträtter, som denna No Bake Lemon Blueberry Vegan Cheesecake!


Mmm, så gott med Salted Caramel Chocolate Chips Cookies!


Cucumber Lime Margaritas! Need I say more?


Drottning Maxima är på besök i Danmark, stildrottningar är både hon och kronprinsessan Mary!


Like Sunday, Like Rain verkar vara en mysig film!


En rosa fåtölj, ja tack! Jag tror vi alla har för lite rosa i livet. Och det där sidbordet bredvid...


Finland har den bästa skolan i världen, vad är deras hemlighet och hur kan andra länder bli bättre? Fyra systrar på fotografier under 40 år, fascinerande! Vad är hemligheten bakom IKEAs framgångssaga? Hur har TripAdvisor ändrat våra resevanor? Julia Mjörnstedt skriver om en kroppsform att gifta sig i. Margot Wallström har fått mycket kritik efter sin kritik mot Saudiarabien, döms hon hårdare för att hon är kvinna? Jag läste Katitzi när jag var liten och älskade Katarina Taikons böcker! När människor sa "zigenare" med något föraktfullt i blicken förstod jag ingenting, "zigenare" var ju coola! De bodde ute i det fria, Katitzi var självständig och uppkäftig! Nu finns det en nyutgåva av Katitzi där ordet "zigenare" bytts ut mot rom, bra initiativ! Teckenspråkstolkaren från Melodifestivalen gör succé världen över! Och jag tror inte man måste ha ett överflöd av graviditetshormoner för att grina över klippet där en sjuårig flicka ser sin soldatpappa för första gången på sju månader! Ha näsduken redo... Jag önskar er en fin dag!

16 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Så där ja; tårkanalerna är genomrensade! :-) Och helt underbart med teckentolkningen också! Ha en fin dag.

Desiree sa...

Vilket härligt vårigt söndagssvep! Love it! Nu är man ju super sugen på färgglatt och pasteller. Den smarriga blåbärs cheesecaken ser ju dögod ut liksom gurkmargaritan. De där salta chokolate chip cookies skulle jag inte heller ha något emot att sätta tänderna i.
Ha en fin söndag Marie

Miss Marie sa...

Nilla - tänkte väl att det inte bara var gravidhormoner! ;)

Desiree - ja, när våren kommer vill man ha lite andra färger!:)

Anna sa...

Åh den där filmen vill jag se bara för att Billie Joe är med, kan inte tänka mig hur han är som skådis. Jag älskar honom som sångare i Green Day hur som helst.

Miss Marie sa...

Anna - ja, många spännande skådisar! :)

eastcoastmom sa...

Jaaa till de där kakorna!

Miss Marie sa...

Eastcoastmom - :)

Sofia sa...

Vilken fin pojkoutfit! Tror den skulle passa Alfred alldeles utmärkt :-)

Miss Marie sa...

Sofia - visst var den söt! :)

Anna, Fair and True sa...

Saknar också surdegsbröd, så svårt att hitta riktigt här i Belgien! Gillar också Modéerska huset. Mycket intressanta ämnen du tar upp också som man skulle kunna skriva mycket om på varje :)

Miss Marie sa...

Anna - jag som trodde det skulle gå att hitta även i Belgien, men det kanske är tyskarna som är bäst? Engelsmännen gillar vitt bröd, ju vitare desto bättre... urk!

Annika sa...

Men gud vilken gullig outfit, den från Marks and Spencer. Den kan jag också se Alfred i. SÅ SÖT!!!
Jadu, Finland har minsann lyckats med sin skola. En del av hemligheten är säkert att lärarna alla är behöriga, de flesta med "masters degrees" och sen att förväntar sig mycket av sina elever, och får det också. Ja, det är bara att lyfta på hatten. DÄR har Sverige mycket att lära.
Trip Advisor, I like it, I like a lot. And, I use it. ALL the time!!!
Filmen, ja tack!!!
Kakorna! Hit med dem!!
Mer färg åt folket överlag.
Superfint svep som alltid!!!!!

Miss Marie sa...

Annika - det kan vara så att jag klickade hem västen o skjortan idag! ;) Trip Advisor är verkligen guld när man planerar en resa!

Sandra sa...

Håller med om allt. Särskilt gul kappa, drink och surdegsbröd. Och pasteller och feelgoodfilm och cookies. Pust. Så mycket fint samlat på ett ställe. Söndag hela veckan, ja tack om det är så här härligt !

Anonym sa...

Massa intressant. Jag lär mig saker hos dig :o) Tyckte om att läsa om skolan och Trip Advisor.

Miss Marie sa...

Sandra - ja, gul kappa känns härligt i vår! Jag har en gul regnjack, får nöja mig med den. :)

Anonym - kul att höra! :)