torsdag, juni 18, 2015

En helg i Östersund



I fredags förmiddags satte Alfred och jag oss på planet från Bromma upp till Östersund för en härlig helg med min kompis Theresa och hennes familj! Vädermässigt visade sig inte Östersund från sin bästa sida, men Alfred blev eld och lågor så fort han såg Storsjön från flygplanet, för där bor ju Birger, det lilla Storsjöodjuret! Och visst är staden vacker med sjön mitt i. Vi körde storsjöodjursspaning hela helgen, men tyvärr såg vi aldrig skymten av den riktiga Birger, däremot en massa statyer!


Hazel är ett år äldre än Alfred, men i den här åldern spelar det ingen roll, de har så kul ihop ändå! 


På lördagen for vi på flygdag på en flygplats i Östersund. Ja, jag åkte på flyguppvisning fastän Engelsmannen inte var med! Vad har hänt med mig? Men jag hade med mig min lilla flygplansnörd, och han var helnöjd med att se så många fina flygplan. En gammal Spitfire och en uppvisning av RVators var helt klart coolast. Rök gör att allt ser en gnutta häftigare ut!


Vid flygfältet finns också Teknikland med en hel massa roliga leksaker för barn, och även för vuxna, som en Viggensimulator, och Alfred gillade den här eldrivna BMW:en som man kunde köra runt en bana. Det fanns också trampflygplan, och Alfred tyckte att morfar ju kunde bygga en sådan till honom! Ja, varför inte?


Men framförallt åkte vi upp till Östersund för en massa snack, skratt och gos, och det fick vi i mängd! Det är kul att Alfred kan skapa sådana band även med människor vi inte träffar så ofta, senaste gången var ett snabbstopp i Stockholm i början av året, och att det blir så naturligt för honom. Det gör mig glad! Tack för den här helgen, T!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Östersund! För nästan på dagen 20 år sedan lämnade vi de trakterna efter att bott där i ett och ett halvt år medan min T gick en utbildning inom Försvaret. Sedan dess har jag inte satt min fot där igen och troligtvis skulle jag inte känna igen mig ens!
Men ni fick en mysig helg och trots att ni inte såg odjuret verkade A nöjd!

Annika sa...

KUL att komma upp dit en sväng.
Synd med vädret och att ni inte såg Storsjöodjuret ;-)
Men ni hade det bra ändå! Härligt!!

Anonym sa...

Men va fasen! Min kommentar gick inte iväg... Jätteroligt att få se bilder från helgen, jag är så glad och tacksam att ni kom hit! <3 Krama o pussa på Alfred från oss så ses vi snart igen! /T.

Miss Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miss Marie sa...

Brysselkakan - kan tänka mig att det ändrats en del sen dess! :)

Annika - ja, vädret har mindre betydelse när man träffar goda vänner! :)

T - kram!

Miss Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anna sa...

Kul att ni var i min stad en sväng. Var fikat bra på Espresso House? Jag har inte hunnit fika där ännu, de öppnade alldeles nyss.

Miss Marie sa...

Anna - en fin stad du har! :) Gott fika på Espresso House, och väldigt fint inrett!