fredag, september 25, 2015

Några bilder från en torsdag hos oss



Igår hade Anders på sig pyjamas till långt in på eftermiddagen, men både Alfred och jag lyckades få på oss kläder i tid för skolan, så det ser jag som en vinst ändå! 2 av 3 får duga.



Anders är förresten lite snuvig. Med Alfred lyckades vi hålla honom i stort sett frisk hela första året, men Anders får sin första snuva redan fyra veckor gammal... Nackdelen med en storebror i skolan! Han snorar inte så mycket, men det underlättar att ligga lite uppåt.


Min älskade Alexa har varit på reparation hos Mulberry i flera månader. Surt, surt, jag kan tycka att en så dyr väska ska hålla i mer än 5 år, särskilt som jag inte använder den dagligen, men tydligen tycker Mulberry inte likadant! Strunt samma, nu är den tillbaka igen och jag ska älska den för alltid!


Och jag går och läser fina kort som Anders fått från familj och vänner. Jag blir så rörd av alla som vill välkomna honom till världen!


Vi hade riktigt engelskt höstväder igår, det regnade, solen sken och det blåste så in i helskotta. Men inomhus var det mysigt åtminstone!


Här köper jag mina grönsaker och frukt. Så engelskt!


När vi hämtade Alfred på skolan så sken solen, riktigt härligt!


Och till middag blev det bland annat sweet potato fries. Tipset för att få dem bra är kanel och muscovadosocker! Mums, skulle kunna äta det dagligen!

Det var vår torsdag!

6 kommentarer:

Sofia sa...

Oscar absoluta favoriträtt är sweet potato chips! Mums!

Oliver hade också sin första förkylning som spädbarn, han var 2 veckor gammal. Sedan höll han sig frisk fram till nu då han har vattkoppor.

Och pyjamas hade han på sig dygnet runt, han gick till o med på afternoon Tea med mig i pyjamas inne på Sketch i centrala London. Haha. Han visste ju ingen skillnad och han sov ju typ dygnet runt ändå när han var så liten. :)

Ha en fin helg!

Miss Marie sa...

Sofia - så gott ju! 😀 hoppas Anders också får hålla sig frisk nu då. För oss är det en del i nattningsrutinen att ta på pyjamas, så det underlättar ju om han inte har den på sig jämt, men visst har du rätt, de sover mycket! 😀

Desiree sa...

Sweet potato fries är ju så gott! Hoppas Anders snart mår bättre. Super söt med sin pjamas.
Kramar!

Channal sa...

Så mycket fint! Stackars liten, hoppas snuvan försvinner!!

Trevlig helg och kram Anna

Miss Marie sa...

Desiree - ja, hoppas också han blir bättre snart!

Anna - tack!

Sandra sa...

Hoppas ni kryar på snarast. Det är så jobbigt med snor på de små. Amelia har varit såå mycket förkyld till skillnad från hur Elsa var. Det går ju inte att hålla den ifrån det..... Krya krya! Kram