söndag, maj 08, 2016

Söndagssvep, 8 maj 2016



God morgon!


Vacker klänning från Banana Republic.


Det finns många snygga jackor i affärerna just nu, den här kommer från Gina Tricot.


Finfin väska från Boden.


Jättesöta kläder från Amaia.


Till småttingar är det kul med leksaker som kan bli personliga med ingraverat namn till exempel! Den här igelkotten i en bil är en kul grej att leka med och sedan spara!


Jag är väldigt svag för platsbyggda hyllor, särskilt när de ramar in ett fönster eller en dörr.


Jag vill också ha rosa köksstolar!


Kolla in hos Tess Montgomery i London.


Burrito Bowl med blomkålsris och cashewskräm!


Chipotleburgare med friterad majs? Jamen det måste testas i sommar!


Och så en kaka med persikor och blåbär!


Men alltså, rabarberkladdkaka? Hur gott låter inte det! Måste testa!


The Duchess of Cambridge är på Vogues 100-årsjubilerande omslag.


Och Julia Roberts pratar i InStylebland annat om nya filmen Mother's Day som jag vill se!


Oj, oj, så mycket ögongodis med Idris Elba och Tom Hiddlestone!


Gal Meets Glam har varit i Italien och nu kan du läsa om hennes resa på bloggen. Venedig, Verona, Lake Garda och Toskana. Underbara bilder!


Jag älskar Chrissy Powers text om The Superpowers of Motherhood! Skådisarna Matthew Goode och Matthew Rhys är med i nya vinserien The Wine Show. Och vill ni åka på vinresa själva så är det här de 10 bästa vingårdarna i Toskana. Modeskaparen Roberto Cavalli och hans svenska flickvän äger en ö i Mälaren! Ha en fin dag!

6 kommentarer:

Inger sa...

Gillar verkligen dina fina söndagssvep, och de andra inläggen också för den delen.
Fortsatt trevlig helg!

Miss Marie sa...

Inger - tack, det är trevligt att höra! :)

Annika sa...

Jag med, gillar också verkligen dina svep. Älskar att komma hit på måndagen för att se dina bilder och funderingar.
Du är grym på detta!!

Anonym sa...

Kladdkaka med rabarber! Varför har jag inte rabarber???
Och ön som Roberto Cavalli och hans svenska flickvän bor på ligger straxt bredvid ön jag bor på och vår hyresgäst C krockade med dem i dörren till cykelbutiken förra veckan men att det var de fattade hon först efteråt. De syns visst här i stan lite då och då.

Miss Marie sa...

Annika - tack, tack, tack! :)

Brysselkakan - du får sno från någon granne!!! Kan tänka mig att Herr Cavalli sticker ut lite grann... ;)

Anonym sa...

Jo, det vore ju en lösning, att sno rabarber från grannen men ingen av våra grannar har trädgård (alla bor i lägenhet i en bostadsrättsförening på ena sidan och på andra sidan är det skola och företag).
Mr Cavalli sticker inte ut alls säger de som sett honom! Kanske därför jag missat honom.