måndag, februari 06, 2017

När Alfred fyllde 6 år



Det blev inte många kort tagna på Alfreds födelsedag, det blev helt enkelt inte så! Några bilder har jag i alla fall. Här uppe den gigantiska sexan som såklart alla sexåringar måste ha! Den varade i ungefär ett dygn, sen var Alfred tvungen att ta hål på den för att se vad som skulle hända med den. Kan tillägga att en uppblåst ballong är bra mycket roligare än en urblåst...


Jag blev jättenöjd med tårtan, oreotårta från Linda Lomelino, och den smakade bra... Tyckte vi vuxna men inte Alfred! Well, well, det blev rester kvar och den smakade minst lika bra dagen efter.


Födelsedagspojken innan han insåg att tårtan inte var så god!


Anders har inte ätit så mycket sötsaker i sitt liv, så för honom var det en hit! Lycka är att få äta tårta på storebrollans födelsedag!

8 kommentarer:

Annika sa...

Gulligt.
Vilken superfin tårta du gjorde. Impad.
OCH ja, klart att sexan skulle pysas ut ;-)
Nej, det är ju inte speciellt kul med en tom ballong sen, hihi!!

Sofia sa...

Oscar sitter här bredvid mig o säger 'CAKE", 'MUMMY' -CAKE'....den ser mycket god ut tycker vi båda!

Channal sa...

Lovely! Så stor och söt och nu storebror också.

KRAM Anna

Madeleine i USA sa...

Wow vilken tårta! Ser jättegod ut.

Anonym sa...

Så stor han blivit! Minns så väl när han föddes ju.

Miss Marie sa...

Annika - nej, inte alls kul med en urblåst ballong... ;)

Sofia - jag var rädd att den skulle bli för söt med alla kakor i, men drog ned lite på sockret i smeten och den blev jättegod!

Anna - ja, så stor helt plötsligt!

Madeleine - den var god också! I alla fall enligt mig! ;)

Brysselkakan - ja, jag kan inte fatta att det är sex år sedan!

Anna, Fair and True sa...

Väldigt fin tårta!

Miss Marie sa...

Anna - tack!