söndag, juni 25, 2017

Söndagssvep, 25 juni 2017



God morgon söndag!


Jag gillar Anine Bings stil, den här klänningen är så söt och hennes frisyr gör mig sugen att klippa håret.


Den sötaste lilla playsuiten hittas hos ASOS.


Den här roshatten från Marks & Spencer är så fin! Påminner väldigt mycket om Carries hårros från SATC, jag var besatt av att hitta något liknande till Alfreds dop, men lyckades inte då!


Chanels modevisning för 2018 så var det mycket inspiration från grekerna, jag gillar hårprydnaderna!


Det här kallar jag en riktig tavelvägg!


Underbart drömhus, så mycket inspiration.


Blåbärssylt med lavendel och chiafrön.




Mmm, dessa Strawberry Eclairs ser goda ut!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med skärm. Ja egentligen skulle jag vilja att mitt barn hade 30 minuter skärmtid max per dag. Men vi snittar nog det dubbla. Och just restaurang och när man reser. Och väldigt kontroversiellt. Tycker jag att skärmen är som bäst just när man äter ute och inte med stora barn men med mindre barn. 1-3... När man ska förbjuda skärm. Där tyckte jag att vi behövde den. Det är väl säkert extremt olika. Vi har en lugn kille som tycker om mat. Vi har alltid kunnat äta ute. Men aldrig i mer än en timme utan skärm eller pysselbok, snarare trekvart. Men han har kompisar som verkligen har myror i brallan eller inte alls tycker om främmande mat, och verkligen inte kan sitta stilla. De blir inte gnälliga (som mitt barn blir efter en halvtimme när han är mätt) men de liksom studsar runt... Och att aldrig resa bort, eller äta ute med sitt barn alls, tills barnet är typ 5 eller 6? Ja men det är väl lite synd om föräldrarna? Vi har familj hemma i Sverige. Och tycker om att resa. Vi har ju undvikit att äta ute? Men det har säkert blivit hundratals restaurangbesök. Mysigast tyckte jag nog egentligen var när barnet var litet och somnat i vagnen...

Anonym sa...

3 miljoner EU-medborgare i UK? Hur mânga britter är expats i EU?

Miss Marie sa...

Anonym - jag håller med, skärmen är ibland enda räddningen!

Anonym - tror det är runt 1,3 miljoner britter i andra EU-länder.