måndag, januari 08, 2018

Ljusa tider



Jag har precis plockat bort julen nu. Jag började dekorera redan vid första advent, så det känns dags för en uppfräschning här hemma. I köket doftar det gott av dessa blåa hyacinter! Ett enkelt tips är att plantera dem i gamla konservburkar, vips har man en kruka! Granen har hållit sig otroligt fin det här året, vi köpte en kungsgran från IKEA, men den har också fått åka ut nu! 

Jag hoppas också att min undanplockning (vinterstädning) ska få fram ett halsband som jag tappat bort sen flytten! Såklart är det mitt favorithalsband, en öppningsbar berlock i guld med bilder på barnen och oss, ett halsband jag fick för flera år sedan av Engelsmannen i present. Typiskt! Ännu mer typiskt att det köptes i en antikhandel, så det är inte ens så att vi kan kontakta butiken och se om de har ett likadant kvar i lager! Suck. Håller tummarna för att det kommer fram någonstans... 

Idag kändes det till och med som att det har blivit ljusare ute, och även om jag inte längtar efter vår så känns det ändå skönt att mörkret så sakteliga ger vika.

4 kommentarer:

Annika sa...

God fortsättning Marie!! Ni verkar ha haft en fin jul och nyårshelg, bra!
Min jul är puts väck också. Plockade in den i slutet av november, så det var A-OK att ta bort den på nyårsdagen igen. SKÖNT! Min gran barrade inte, helt otrolig gran alltså!!
Nej, efter våren längtar jag INTE. Vill ha vinter nu ett tag framöver.
Men visst MÄRKER man att ljuset har kommit tillbaka på em! Inte dumt.
Ha det så gott!

Ullis sa...

Här åkte julen ut igår. Kändes skönt. Fräscht😀

Anonym sa...

Jag hoppas du hittar ditt halsband. Sånt är så retligt och man kan fundera och leta till man nästan blir tokig...
Här har julen också åkt ner i sina lådor, saknar den inte men saknar ledighet och slöa dagar!

Miss Marie sa...

Annika - ja, välbehövligt med lite ljus!

Ullis - :)

Brysselkakan - fruktansvärt retligt, särskilt när det är mitt favorithalsband!